Kapsayıcı Eğitim/EBS113 |
Dersin Adı: |
Kapsayıcı Eğitim |
Dersin Kredisi: |
2 |
Ders AKTS : |
4 |
Dersin Yarıyılı: |
3 |
Dersin Türü : |
Seçmeli |
|
DERS BİLGİLERİ |
-- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ) |
|
-- TEMEL DERS KİTABI |
|
-- YARDIMCI DERS KİTAPLARI |
|
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI |
|
-- DERSİN DİLİ |
Türkçe |
-- DERSİN AMACI ve HEDEFİ |
|
-- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
Kapsayıcı eğitim temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini açıklayabilme;
Engelli bireylerin eğitim ihtiyaçlarını giderebilme;
Özel eğitime gereksinimi olan bireylerin durumu ve ihtiyaçlarını eğitim kurumlarında belirleyebilme;
Çocukluk döneminde özel eğitim ihtiyaçlarını belirleyebilme;
Özel eğitime gereksinimi olan çocukların bilişsel, davranışsal ve duygusal gelişimleri hakkında bilgi sahibi olma
|
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
--DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI |
1. Hafta |
Ders tanıtımı
|
2. Hafta |
Kapsayıcı eğitim uygulamalarını etkileyen yasal ve idari düzenlemeler | 3. Hafta |
Erken çocukluk döneminde kapsayıcı eğitimi etkileyen yasal ve idari düzenlemeler | 4. Hafta |
İlk yıllarda farklı gelişen ve özel eğitim ihtiyacı olan bireyler | 5. Hafta |
Oyun ve kapsayıcı eğitim | 6. Hafta |
Farklı ihtiyaçları gidermede kapsayıcı eğitim | 7. Hafta |
Kapsayıcı eğitim ile ilgili kurum ve kuruluşlar | 8. Hafta |
Ara Sınav | 9. Hafta |
Güç davranışlarla çalışma | 10. Hafta |
Okul temelli müdahaleler | 11. Hafta |
Okul temelli müdahaleler | 12. Hafta |
Dil ve öğrenci çeşitliliği | 13. Hafta |
Değerler, hak ve sorumluluklar | 14. Hafta |
Mülteci ya da dezavantajlı topluluklar için kapsayıcı eğitim | 15. Hafta |
Final Sınavı | 16. Hafta |
|
|
-- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ |
|
-- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ |
|
Sayısı |
Toplam Katkısı(%) |
Ara Sınav |
1 |
30 |
Ödev |
1 |
20 |
Uygulama |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
Pratik |
0 |
0 |
Quiz |
0 |
0 |
|
Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%) |
|
40 |
Finalin Başarıya Oranı (%) |
|
60 |
|
|
-- DERSİN İŞ YÜKÜ |
Etkinlik |
Toplam hafta sayısı |
Süre (Haftalık Saat) |
Dönem boyu toplam iş yükü |
Haftalık teorik ders saati |
14 |
2 |
28 |
Haftalık uygulamalı ders saati |
|
|
0 |
Okuma Faaliyetleri |
14 |
2 |
28 |
İnternette tarama, kütüphane çalışması |
5 |
2 |
10 |
Materyal tasarlama, uygulama |
|
|
0 |
Rapor hazırlama |
2 |
3 |
6 |
Sunu hazırlama |
1 |
2 |
2 |
Sunum |
1 |
1 |
1 |
Ara sınav ve ara sınava hazırlık |
2 |
5 |
10 |
Final sınavı ve final sınavına hazırlık |
2 |
10 |
20 |
Diğer |
|
|
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ: |
105 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : |
4.2 |
DERSİN AKTS KREDİSİ: |
4 |
|
|
-- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ |
NO |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
1
|
2 |
3 |
4 |
5 |
1 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
2 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
3 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
4 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
5 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
6 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
7 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
8 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
9 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
10 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
11 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
12 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
13 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
14 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
15 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
16 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
17 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
18 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
19 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
20 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | X | |
|
|
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I |
(Dr. ASLIHAN SELCEN BİNGÖL ARSLANGİLAY) |
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ |
(https://websitem.gazi.edu.tr/site/asbingol)
|
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI |
(asbingol@gazi.edu.tr)
|