Beslenme ve Sağlık/GKS102 |
Dersin Adı: |
Beslenme ve Sağlık |
Dersin Kredisi: |
2 |
Ders AKTS : |
3 |
Dersin Yarıyılı: |
3 |
Dersin Türü : |
Seçmeli |
|
DERS BİLGİLERİ |
-- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ) |
|
-- TEMEL DERS KİTABI |
|
-- YARDIMCI DERS KİTAPLARI |
|
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI |
|
-- DERSİN DİLİ |
türkçe |
-- DERSİN AMACI ve HEDEFİ |
|
-- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
Beslenmenin tanımını yapar.
Sağlığın tanımını yapar. Besin ögelerini ayırt eder, örnek verir, sağlık açısından önemini açıklar, beslenmeyle olan ilişkini tanımlar. Besin gruplarının beslenmedeki önemini anlar, örnek verir. Anne karnından itibaren yaşamın sonuna kadar beslenmeye ilişkin temel kazanımlar sağlar, fiziksel ve gelişimsel değerlendirme yapar ve sağlıkla ilişki Beslenme ile ilgili oluşabilecek sağlık sorunlarını açıklar.
|
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir |
--DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI |
1. Hafta |
Beslenme ve sağlıkla ilgili kavramlar |
2. Hafta |
Besin ögeleri: Proteinler, karbonhidratlar, yağlar | 3. Hafta |
Besin ögeleri: Vitaminler, mineraller ve su | 4. Hafta |
Besin grupları: Et, yumurta, kurubaklagiller, yağlı tohumlar, süt ve türevleri, tahıllar | 5. Hafta |
Besin grupları: Sebzeler ve meyveler | 6. Hafta |
Besinlerin hazırlanması ve saklanması | 7. Hafta |
Fiziksel ve gelişimsel değerlendirme, beden kitle endeksi | 8. Hafta |
Arasınav | 9. Hafta |
Gebelerin ve emziren annelerin beslenmesi | 10. Hafta |
Okul öncesi ve okul çağı çocukların beslenmesi | 11. Hafta |
Ergenlikte ve yetişkinlikte beslenme | 12. Hafta |
Beslenme ile ilgili sağlık sorunları | 13. Hafta |
Beslenme ile ilgili metabolik sorunlar | 14. Hafta |
Beslenme ile ilgili olabilecek zararlı alışkanlıklar | 15. Hafta |
Beslenme ile alınabilecek toksik maddeler | 16. Hafta |
Final sınavı |
|
-- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ |
|
-- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ |
|
Sayısı |
Toplam Katkısı(%) |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Ödev |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
Pratik |
0 |
0 |
Quiz |
0 |
0 |
|
Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%) |
|
40 |
Finalin Başarıya Oranı (%) |
|
60 |
|
|
-- DERSİN İŞ YÜKÜ |
Etkinlik |
Toplam hafta sayısı |
Süre (Haftalık Saat) |
Dönem boyu toplam iş yükü |
Haftalık teorik ders saati |
15 |
2 |
30 |
Haftalık uygulamalı ders saati |
|
|
0 |
Okuma Faaliyetleri |
10 |
2 |
20 |
İnternette tarama, kütüphane çalışması |
5 |
1 |
5 |
Materyal tasarlama, uygulama |
1 |
1 |
1 |
Rapor hazırlama |
|
|
0 |
Sunu hazırlama |
5 |
1 |
5 |
Sunum |
1 |
1 |
1 |
Ara sınav ve ara sınava hazırlık |
12 |
1 |
12 |
Final sınavı ve final sınavına hazırlık |
12 |
1 |
12 |
Diğer |
|
|
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ: |
86 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : |
3.44 |
DERSİN AKTS KREDİSİ: |
3 |
|
|
-- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ |
NO |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
1
|
2 |
3 |
4 |
5 |
1 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
2 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
3 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
4 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
5 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
6 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
7 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
8 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
9 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
10 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
11 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
12 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
13 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
14 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
15 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
16 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
17 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
18 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
19 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
20 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | X | | | |
|
|
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I |
(İlgili Öğretim Elemanı) |
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ |
((...))
|
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI |
((...))
|