GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Öğretim Teknolojileri/EB107
Dersin Adı: Öğretim Teknolojileri
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersin öğretme-öğrenme süreçleri ve etkinikleri sonunda her öğrenci; • iletişim ve eğitim süreçleri kavrar. • Eğitim Teknolojisi Bilgi Kolunu kavrar. • Eğitim Teknolojisi Bilgi Kolunda tarihsel süreçlerini açıklar.
• Çağlarda değişim ve eğitim teknolojisinin gelişimini tartışır. • Eğitim Teknolojisinde görsel işitsel araçlar, sibernasyon ve otomasyon dönemlerini kavrar. • Eğitim Teknolojisi Bilgi Kolunda Materyaller ve Teknolojilerin evrilmesini tartışır.
• Eğitim Teknolojisi Bilgi Kolunda bireysel ve kitlesel eğitim sistemlerini açıklar. • Eğitim Hizmetlerinde Televizyonun işlevlerini açıklar. • Bilgisayara Dayalı Eğitim Yaklaşımları ve Yeterliklerini kavrar.
Etkileşimli CD’ler in işlevlerini açıklar. • Bilgi Dağıtım Sistemlerini açıklar. • Telekonferans Sistemlerini kavrar.
Bilgisayar Ağlarının yapı ve işlevlerini kavrar. • Öğretim İşlevli Bilgisayar Yazılımlarını açıklar. • Öğretim işlevli bilgisayar yazılımlarını değerlendirme yaklaşımlarını tartışır.
• Uzaktan Eğitim sistemini kavrar. • Eğitim Teknolojisinde Hizmet Götüren Kurumları tanır.
İnternet Ortamlı Öğretimin işlevlerini tartışır. • Görsel Tasarım Öğeleri ve Görsel Tasarım İlkelerini kavrar. • Eğitsel Materyaller ile Öğrenme Stilleri İlişkisini tartışır.
• Eğitimde Sistem Yaklaşımını kavrar. • Öğretim Tasarımını kavrar.
İnternette Sosyal Araçların Eğitsel İşlevlerini tartışır. • Eğitim Teknolojisi ilgili alan yazın derlemesini yapar.
• Eğitim Teknolojisi ile ilgili ulusal ve evrensel ölçekteki yapılmış alan yazın çalışmalarını yapıldığı yıllar, kurumlar, amaçlar, yöntemler, bulgular, sonuçlar ve öneriler yönlerinden inceler. • Eğitim Teknolojisi ile ilgili ulusal ve evrensel ölçekteki yapılmış alan yazın , incelemesini

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Dersle diğer farklı disiplinlerle ilişkiler kurulmasına, anlatım ve soru-cevap, tartışma, drama etkinliklerine ve örnek olay incelemelerine yer verilecektir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  • iletişim ve eğitim süreçleri • Eğitim Teknolojisi Bilgi Kolu
2. Hafta  • Eğitim Teknolojisi Bilgi Kolunda tarihsel süreçleri • Çağlarda değişim ve eğitim teknolojisinin gelişimi.
3. Hafta  • Eğitim Teknolojisinde görsel işitsel araçlar, sibernasyon ve otomasyon dönemleri • Eğitim Teknolojisi Bilgi Kolunda Materyaller ve Teknolojilerin evrilmesi
4. Hafta  • Eğitim Teknolojisi Bilgi Kolunda bireysel ve kitlesel eğitim sistemleri
5. Hafta  • Eğitim Hizmetlerinde Televizyonun işlevleri • Açık, kapalı ve uydu televizyonu
6. Hafta  • Bilgisayara Dayalı Eğitim Yaklaşımları ve Yeterlikleri • Etkileşimli CD’ler in işlevleri
7. Hafta  • Audiotext, teletext ve videotext Bilgi Dağıtım Sistemleri • Audio, audio-grafik ve video telekonferans sistemleri
8. Hafta  • Bilgisayar Ağlarının yapı ve işlevleri • içeriğe bağımlı, problem çözme, benzetim, alıştırma ve oyun amaçlı öğretim İşlevli Bilgisayar Yazılımları
9. Hafta  • Öğretim işlevli bilgisayar yazılımlarını değerlendirme yaklaşımları
10. Hafta  • Uzaktan Eğitim sisteminde yapı ve işleyiş. • Uzaktan Eğitim sisteminde gereksinim, sağladığı olanaklar, sınırlılıklar,
11. Hafta  • Dünya’da ve Türkiye’deki Uzaktan Eğitim Uygulamaları, öğretim ortamları ve sistemin yapısı. • Eğitim Teknolojisinde Hizmet Götüren Kurumlar
12. Hafta  • İnternet Ortamlı Öğretimin işlevleri • Görsel Tasarım Öğeleri ve Görsel Tasarım İlkeleri
13. Hafta  • Eğitsel Materyaller ile Öğrenme Stilleri İlişkisi
14. Hafta  • Eğitimde Sistem Yaklaşımı • Öğretim Tasarımı
15. Hafta  • İnternette Sosyal Araçların Eğitsel İşlevleri
16. Hafta  • Eğitim Teknolojisi ile ilgili ulusal ve evrensel ölçekteki yapılmış alan yazın incelemesinin raporlaştırılması. • Araştırma ve analiz çalışmalarıyla birlikte dönemi değerlendirilmesi.
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
2
2
4
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
3
1
3
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
14
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
2
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
3
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
4
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
5
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
6
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
7
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
8
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
9
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
10
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
11
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
12
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
13
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
14
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
15
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
16
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
17
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
18
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
19
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
20
- Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma. - Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma. - Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme. - Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme. - Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KARAAĞAÇLI )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (Web : w3.gazi.edu.tr/~mkara )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( mkara@gazi.edu.tr)