Yazma Becerileri-I/ALMÖ105 |
Dersin Adı: |
Yazma Becerileri-I |
Dersin Kredisi: |
2 |
Ders AKTS : |
2 |
Dersin Yarıyılı: |
1 |
Dersin Türü : |
Zorunlu |
|
DERS BİLGİLERİ |
-- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ) |
|
-- TEMEL DERS KİTABI |
|
-- YARDIMCI DERS KİTAPLARI |
|
-- DERSİN ÖNKOŞULLARI |
|
-- DERSİN DİLİ |
Türkçe-Almanca |
-- DERSİN AMACI ve HEDEFİ |
|
-- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI |
Almanca yazılı anlatım becerisini kavram olarak yorumlar
Özgeçmiş, iş başvurusu, nesne, yer, resim, kişi betimlemesini anlatan paragraf yazma tekniklerini açıklar ve uygular. Alman Dil reformundan hareketle Almanca yazım kurallarını, imla kurallarını ve noktalama işaretlerini uygular.
|
-- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
--DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI |
1. Hafta |
ABC-Alfabe, Türkçe ve Almanca Alfabe
|
2. Hafta |
Noktalama işaretleri,Nokta,Soru işareti, ünlem işareti, virgül,noktalı virgül,iki nokta | 3. Hafta |
Tırnak işareti,parantez,Apostrof,üç nokta,tamamlama çizgisi, çapraz çizgi | 4. Hafta |
Büyük-Küçük Harf yazımı, Birleşik-Ayrı Yazma, Hece ayrımı, Sesler-Harfler | 5. Hafta |
Paragraf yazma,İyi bir kompozisyon yazmanın temel kuralları | 6. Hafta |
Yaşantı(anı)yazma | 7. Hafta |
Masal ve Masal kuralları | 8. Hafta |
Fantazi,hayalürünü yazı
| 9. Hafta |
Vize Sınavı | 10. Hafta |
Uydurma hikaye yazma
| 11. Hafta |
Haber yazma | 12. Hafta |
Ev ödevi yazma
| 13. Hafta |
Sunu hazırlama
| 14. Hafta |
Protokol, tutanak yazma
| 15. Hafta |
Okul tutanağı,Oturum(sempozyum) tutanağı | 16. Hafta |
Yarıyıl Değerlendirmesi |
|
-- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ |
|
-- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ |
|
Sayısı |
Toplam Katkısı(%) |
Ara Sınav |
1 |
80 |
Ödev |
1 |
20 |
Uygulama |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
Pratik |
0 |
0 |
Quiz |
0 |
0 |
|
Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%) |
|
40 |
Finalin Başarıya Oranı (%) |
|
60 |
|
|
-- DERSİN İŞ YÜKÜ |
Etkinlik |
Toplam hafta sayısı |
Süre (Haftalık Saat) |
Dönem boyu toplam iş yükü |
Haftalık teorik ders saati |
14 |
2 |
28 |
Haftalık uygulamalı ders saati |
|
|
0 |
Okuma Faaliyetleri |
5 |
1 |
5 |
İnternette tarama, kütüphane çalışması |
5 |
1 |
5 |
Materyal tasarlama, uygulama |
5 |
1 |
5 |
Rapor hazırlama |
5 |
1 |
5 |
Sunu hazırlama |
5 |
1 |
5 |
Sunum |
5 |
1 |
5 |
Ara sınav ve ara sınava hazırlık |
1 |
1 |
1 |
Final sınavı ve final sınavına hazırlık |
1 |
1 |
1 |
Diğer |
|
|
0 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ: |
60 |
TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : |
2.4 |
DERSİN AKTS KREDİSİ: |
2 |
|
|
-- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ |
NO |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
1
|
2 |
3 |
4 |
5 |
1 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
2 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
3 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
4 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
5 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
6 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
7 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
8 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
9 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
10 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
11 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
12 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
13 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
14 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
15 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
16 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
17 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
18 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
19 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
20 | - Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olma.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma.
- Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme.
- Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme.
- Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme. | | | | | X |
|
|
-- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I |
(Dr.Öğr.Üyesi Şerif Oruç) |
-- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ |
(www.gazi.edu.tr/soruc
)
|
-- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI |
(soruc@gazi.edu.tr)
|