GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Öğrenme Güçlüğü/EBS119
Dersin Adı: Öğrenme Güçlüğü
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenme güçlüğünün ne olduğunu, tüm gelişim alanlarındaki özelliklerini, tarif eder ve öğrenme güçlüğüne sahip olan ve olmayan bireylerin nörobiyoloji
Çeşitli öğrenme ve öğretme teorilerini ve temel öğretim stratejileri üzerindeki etkilerini açıklar. Özel öğretim ve değerlendirme yöntem ve stratejileri
Etkili öğretim kurallarını ve müfredat programı uyarlamalarını tarif eder uygulamadaki öğretmenleri destekler.
Öğrenme yetersizliğine sahip çocukların ebeveynlerini yönlendirir ve eğitime katılmalarında yardımcı olur.
Genel sınıf, kaynaştırma ve özel eğitim sınıflarında verilen hizmeti açıklar ve bu hizmeti geliştirir.
Öğrenme güçlüğündeki dil, algı ve duyuşsal problemleri tarif eder ve problemin üstesinden gelmek için destek olur.
Alanda çalışan profesyoneller ve sınıf öğretmenlerinin rol ve sorumluluklarını tarif eder.
Öğrenme güçlüğü ile ilişkili nörofizyolojik etmenleri gözlemleyerek öğrenci performansı üzerindeki etkileri ile ilişkilendirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğrenme güçlüğünün tanımı, sınıflandırılması ve ilişkili kavramlar
2. Hafta  Öğrenme güçlüğünün nörobiyolojisi ve nedenleri.
3. Hafta  Bireysel farklılıklara saygı duyma. Öğrenme güçlülerine sahip öğrencilerle birlikte çalışırken tüm öğrencileri kapsayan uygun bakış açısı
4. Hafta  Erken müdahalenin önemi ve erken çocukluk eğitimi.
5. Hafta  Öğrenme güçlüğüne sahip çocuklarda anne, baba ve okul öncesi öğretmenlerle çalışma.
6. Hafta  Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların bilişsel, meta-bilişsel ve hafıza özellikleri
7. Hafta  Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların sıklıkla yaşadıkları sosyal, duygusal ve davranışsal problemler.
8. Hafta  Dikkat eksikliği ve/veya hiperaktivite bozukluğu.
9. Hafta  Öğrenme güçlüklerinde eğitim yaklaşımları.
10. Hafta  Alıcı ve ifade edici dilde güçlük yaşayan öğrenciler.
11. Hafta  Okumada güçlük yaşayan öğrenciler.
12. Hafta  Yazmada güçlük yaşayan öğrenciler.
13. Hafta  Matematikte güçlük yaşayan öğrenciler.
14. Hafta  Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin genel sınıf ortamına katılımları.
15. Hafta  Final Sınavı.
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
105
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olmaX
2
2 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisiX
3
3 toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olmaX
4
4 Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisiX
5
5 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisiX
6
6 Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisiX
7
7 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisiX
8
8 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilmebecerisiX
9
9 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisiX
10
10 Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisiX
11
11 Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisiX
12
12 İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
13
13 İngilizceyi anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisi
14
14 Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
15
15 Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (...)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (...)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (...)