GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Eğitimde Drama/EBS107
Dersin Adı: Eğitimde Drama
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Eğitimde dramanın tanımını yapar.
Eğitimde dramanın tarihçesini açıklayabilir.
Eğitimde drama uygulamalarına ilişkin ders planları hazırlayabilir.
Eğitimde dramaya ilişkin farklı düzeyler için sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler planlayabilir.
Yaratıcı dramanın temel kavramlarını bilir.
Eğitimde yaratıcı dramanın tarihi gelişimini açıklayabilir.
Yaratıcı Drama’nın Türkiye’deki İlk Öncülerini söyleyebilir.
Psikodrama, sosyodrama, moreno ve yaratıcı drama kavramlarının özelliklerini karşılaştırabilir.
Yaratıcı dramada kullanılan teknikleri açıklayabilir.
Eğitimde dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısını örneklendirerek açıklayabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim, Rol Oynama, Drama.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Eğitimde dramaya ilişkin temel kavramlar
2. Hafta  Yaratıcı dramaya ilişkin temel kavramlar
3. Hafta  Eğitimde dramanın tarihi gelişimi
4. Hafta  Eğitimde dramada yararlanılabilecek kaynaklar
5. Hafta  Eğitimde dramanın uygulama basamakları
6. Hafta  Eğitimde dramanın kapsadığı sınıf içi ve sınıf dışı etkinlikler
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Eğitimde drama uygulamalarına ilişkin ders planının hazırlanması.
9. Hafta  Eğitimde drama uygulamalarına ilişkin ders planlarından seçilen bazı etkinliklerin uygulanması.
10. Hafta  Eğitimde drama uygulamalarına ilişkin ders planlarından seçilen bazı etkinliklerin uygulanması.
11. Hafta  Eğitimde yaratıcı dramanın tarihi gelişimi
12. Hafta  Yaratıcı Drama’nın Türkiye’deki İlk Öncüleri
13. Hafta  Psikodrama, sosyodrama, moreno ve yaratıcı drama
14. Hafta  Yaratıcı dramada kullanılan teknikler
15. Hafta  Eğitimde dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısı.
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
3
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
4
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
3
9
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
2
2
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
88
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olmaX
2
2 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisiX
3
3 toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olmaX
4
4 Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisiX
5
5 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisiX
6
6 Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisiX
7
7 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisiX
8
8 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilmebecerisiX
9
9 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisiX
10
10 Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisiX
11
11 Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisiX
12
12 İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
13
13 İngilizceyi anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisiX
14
14 Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
15
15 Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğretim Üyesi H. Şenay Şen , Dr. Öğretim Üyesi Serap Tüfekçi Aslım)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ((...))
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (senay@gazi.edu.tr , tserap@gazi.edu.tr)