GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. Seçmeli-1 (Dünya İngilizceleri ve Kültür)/İNGÖ209
Dersin Adı: A. Seçmeli-1 (Dünya İngilizceleri ve Kültür)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımını kavramak
ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları hakkında bilgi sahibi olmak
İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine ve öğretmen eğitimine yansımaları konusunu değerlendirmek
dil ve kültür arasındaki ilişkiyi kavramak
kültürün dil öğretimindeki yerinin irdelemek
ders kitapları, edebî eserler, filmler, TV programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirmek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Bazı kavramların netleştirilmesi: Lingua Franca olarak İngilizce (ELF), Uluslararası Dil olarak İngilizce (EIL) ve Dünya İngilizcesi
3. Hafta  İngilizcenin küresel yayılımı ve etkisi
4. Hafta   Dil teması: Standart ve çeşitlilik, pidgins ve creoles, Varyasyon ve değişim: aksanlar, lehçeler ve Global İngilizce
5. Hafta  Kachru'nun 'Circles of English'
6. Hafta  EFL temelli pedagoji, İngilizce öğretimine nasıl entegre edilebilir?
7. Hafta  Öğretmen eğitiminde ELF bilinci, İngilizce öğretimi politikaları ve öğretmen eğitiminde zorluklar
8. Hafta  İletişimsel yeterlilikten kültürlerarası iletişimsel yetkinliğe
9. Hafta  Kültürün tanımı
10. Hafta  Dil öğrenimi ve kültür
11. Hafta  ICC Geliştirme Kültürlerarası yetkinlik geliştirmek için materyaller ve etkinlikler ICC'yi Değerlendirme
12. Hafta  Dil ve kimlik
13. Hafta  İngilizce eğitim dili, ve çift dilli eğitim
14. Hafta  Dil öğrenme ve öğretmede kültür İngilizce Dil Ders Kitapları ve Kültür Tasviri
15. Hafta  Kültür ve dil ile ilgili konular (Kalıplama, kültürleşme, dilsel emperyalizm, etnik merkezcilik, kültürel kimlik kimlik ve motivasyon, self-determinasyon teorisi)
16. Hafta  dönem sonu tekrarı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
2
14
 Materyal tasarlama, uygulama
7
2
14
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
7
2
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
1
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
1
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olmaX
2
2 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisiX
3
3 toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olmaX
4
4 Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisiX
5
5 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisiX
6
6 Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisiX
7
7 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisiX
8
8 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilmebecerisiX
9
9 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisiX
10
10 Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisiX
11
11 Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisiX
12
12 İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
13
13 İngilizceyi anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisiX
14
14 Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
15
15 Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof Dr Gonca Ekşi)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ygonca)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ygonca@gazi.edu.tr goncayangin@gmail.com)