GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi-1/İNGÖ301
Dersin Adı: Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi-1
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci, erken yaştaki dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farkları kavrar.
Öğrenci, erken yaştaki öğrenenler için çoklu zeka kuramını tanımlar ve uygular.
Öğrenci, erken yaştaki öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejilerini (üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal) kavrar.
Öğrenci, kelime dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikaye, oyun ve benzetim) ve görsel-işitsel araçlar hazırlar.
Erken yaştaki yabancı dil öğrenenleri için materyal uyarlamak ve değerlendirmek
Öğrenci, erken yaştaki öğrenenler için seviye ve bilişsel gelişimlerine göre uygun öğretme aktiviteler hazırlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Erken yaştaki yabancı dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar
2. Hafta  Erken yaştaki yabancı dil öğrenenlerinin tanımı ve özellikleri
3. Hafta  Erken yaş öğrenenlerde görsel işitsel ve duyuşsal öğrenme biçimleri
4. Hafta  Erken yaş öğrenenler için şarkı, hikaye, oyun ve elişi aktivitelerinin dil öğreniminde kullanımı
5. Hafta  Erken yaş öğrenenler için materyal geliştirme ve sınıf yönetimi
6. Hafta  Mikroöğretim sunumları
7. Hafta  Mikroöğretim sunumları
8. Hafta  Vize haftası
9. Hafta  Mikroöğretim sunumları
10. Hafta  Çoklu zeka teorisi ve çocuklara dil öğretimindeki yeri ve uygulamaları
11. Hafta  Çoklu zeka teorisi ve çocuklara dil öğretimindeki yeri ve uygulamaları
12. Hafta  Mikroöğretim sunumları
13. Hafta  Mikroöğretim sunumları
14. Hafta  Mikroöğretim sunumları
15. Hafta  Mikroöğretim sunumları
16. Hafta  Mikroöğretim sunumları
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
50
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
4
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
6
3
18
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olmaX
2
2 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisiX
3
3 toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olmaX
4
4 Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisiX
5
5 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisiX
6
6 Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisiX
7
7 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisiX
8
8 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilmebecerisiX
9
9 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisiX
10
10 Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisiX
11
11 Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisiX
12
12 İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
13
13 İngilizceyi anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisiX
14
14 Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
15
15 Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Gonca Yangın Ekşi , Doç. Dr. İskender Hakkı Sarıgöz , Doç. Dr. Asuman Aşık , Doç. Dr. Zekiye Müge Tavil)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/ygonca;https://websitem.gazi.edu.tr/site/iskender , websitem.gazi.edu.tr/site/asuman.asik)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (goncayangin@gmail.com; isksar@yahoo.com; asuman.asik@gazi.edu.tr; mtavil@gazi.edu.tr)