GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Okullarda Rehberlik/EB113
Dersin Adı: Okullarda Rehberlik
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin temel kavramları tanımlayabilme
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin eğitim süreci içindeki yerini açıklayabilme
Rehberliğin temel ilkelerini açıklayabilme
Rehberlik hizmetlerinin tarihsel gelişimini ve bugünkü durumunu açıklayabilme
Rehberlikte kullanılan bireyi tanıma tekniklerini açıklayabilme
Okul rehberlik programlarının geliştirilme sürecini açıklayabilme
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin örgütleniş biçimini ve personelin görev, yetki ve sorumluluklarını kavrama
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin örgütleniş biçimini ve personelin görev, yetki ve sorumluluklarını kavrama

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze iletişim
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Eğitim sürecinde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik Rehberlik ve psikolojik danışma ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta  Psikolojik danışma ve rehberliğin temel ilkeleri Rehberliğin ortaya çıkış nedenleri Rehberliğin tarihsel gelişimi
3. Hafta   Psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet türleri
4. Hafta  Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri Doğrudan hizmetler Dolaylı hizmetler
5. Hafta  Eğitsel rehberlik hizmetleri Eğitsel rehberlik hizmetlerinin amacı ve kapsamı
6. Hafta  Mesleki rehberlik hizmetleri Mesleki rehberliğin amacı ve kapsamı
7. Hafta  Mesleki gelişim ve meslek seçimi ile ilgili kuramsal görüşler
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Kişisel rehberlik ve psikolojik danışma
10. Hafta  Psikolojik danışma süreci Psikolojik danışma kuramları
11. Hafta  Rehberlik ve psikolojik danışmada teknikler Psikolojik testler
12. Hafta  Test dışı teknikler
13. Hafta  Okul psikolojik danışma ve rehberlik programlarının geliştirilmesi
14. Hafta  Türkiye’de özel eğitim, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin örgütleniş biçimi (Bakanlık, il ve okul düzeyinde)
15. Hafta  Rehberlik ve psikolojik hizmetleri yönetmeliği Personelin görev, yetki ve sorumlulukları Özel Eğitim Alanında Rehberlik Hizmetleri
16. Hafta  final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
2
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
2
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
64
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olmaX
2
2 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisiX
3
3 toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olmaX
4
4 Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisiX
5
5 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisiX
6
6 Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisiX
7
7 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisiX
8
8 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilmebecerisiX
9
9 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisiX
10
10 Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisiX
11
11 Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisiX
12
12 İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
13
13 İngilizceyi anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisiX
14
14 Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
15
15 Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr.Emine Önen)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/emineonen)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (emine_onen@yahoo.com)