GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi/EB109
Dersin Adı: Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türk Eğitim Sistemini, örgüt ve yönetim bağlamında amaç, yapı ve süreçler bakımından inceler.
Eğitim sisteminde meydana gelen değişmeleri belirleyip, nedenlerini tartışır.
Eğitim sisteminin çevresel değişmeler doğrultusunda yönelimlerini kavrar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Türk eğitim sisteminin yapısı, eğilimleri ve sorunları
2. Hafta  Yönetim kuramları ve insan
3. Hafta  Değişen toplum ve okul
4. Hafta  Okul yönetiminde dinamikler: Güç, politika ve etkileme
5. Hafta  Okul yöneticisi ve liderlik
6. Hafta  Okullarda insan kaynağının yönetimi
7. Hafta  Okul yönetiminde denetim ve değerlendirme
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Okulun psikolojik yönü
10. Hafta  Okulda personel ve öğrenci işleri
11. Hafta  Eğitim ve öğretimle ilgili hizmetler
12. Hafta  Eğitim finansmanı ve okulda kaynak yönetimi
13. Hafta  Türk Eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı ile ilgili örnek olaylar
14. Hafta  Genel değerlendirme
15. Hafta  Dönem sonu sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
1
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
1
2
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
79
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olmaX
2
2 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisiX
3
3 toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olmaX
4
4 Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisiX
5
5 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisiX
6
6 Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisiX
7
7 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisiX
8
8 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilmebecerisiX
9
9 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisiX
10
10 Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisiX
11
11 Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisiX
12
12 İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
13
13 İngilizceyi anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisiX
14
14 Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
15
15 Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Temel ÇALIK Prof. Dr. Murat Gürkan GÜLCAN Prof. Dr. Ferudun SEZGİN )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/temelc)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( temelc@gazi.edu.tr mgulcan@gazi.edu.tr ferudun@gazi.edu.tr )