GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Eğitime Giriş/EB101
Dersin Adı: Eğitime Giriş
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Dersin amaçlarını kavrar
Bir meslek olarak öğretmenliği ve önemini kavrar.
Öğretmenlik mesleğinin temel özelliklerini ve ilkelerini kavrar. Okul ve sınıf ortamlarında öğretmenlik mesleğini tanılar. Türkiye’de öğretmenlik me
Eğitim-sosyoloji ilişkisini kavrayarak, eğitimin sosyal temellerini bilir
Eğitim-psikoloji ilişkisini kavrayarak, eğitimin psikolojik temellerini bilir
Eğitim-ekonomi ilişkisini kavrayarak, eğitimin ekonomik temellerini bilir.
Eğitim-felsefe ilişkisini kavrayarak, eğitimin felsefi temellerini bilir
Eğitim-tarih ilişkisini kavrayarak, eğitimin tarihi temellerini bilir. Türk eğitim sisteminin genel yapısı, amaçları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi
Türkiye’de öğretmenlik mesleğini kazandırmanın tarihi gelişimini bilir.
Okul ve sınıf ortamlarında öğretmenlik mesleğini tanılar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin amacı, kapsamı ve bir meslek olarak öğretmenlik
2. Hafta  Öğretmenlik mesleğinin temel özellikleri
3. Hafta  Öğretmenlik mesleğinin temel ilkeleri
4. Hafta  Okul ve sınıf ortamlarında öğretmenlik mesleği
5. Hafta  Türkiye’de öğretmenlik mesleği kazandırmanın tarihi gelişimi
6. Hafta  Eğitimin sosyal temelleri
7. Hafta  Eğitimin psikolojik temelleri
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Eğitimin ekonomik temelleri
10. Hafta  Eğitimin felsefi temelleri
11. Hafta  Eğitimin tarihi temelleri
12. Hafta  Türk eğitim sistemi
13. Hafta  Türk eğitim sistemi
14. Hafta  Değerlendirme
15. Hafta  Değerlendirme
16. Hafta  Değerlendirme
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
11
2
22
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
11
2
22
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
1
1
1
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
66
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olmaX
2
2 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisiX
3
3 toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olmaX
4
4 Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisiX
5
5 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisiX
6
6 Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisiX
7
7 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisiX
8
8 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilmebecerisiX
9
9 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisiX
10
10 Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisiX
11
11 Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisiX
12
12 İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
13
13 İngilizceyi anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisiX
14
14 Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
15
15 Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yar. Doc. Dr. Haluk UNSAL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (unsalh@gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (unsalh@gazi.edu.tr)