GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Dinleme ve Sesletim-1/İNGÖ105
Dersin Adı: Dinleme ve Sesletim-1
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler dil, üst ve alt damaklar, ses telleri, gırtlak, dişler gibi ses üretim organlarını tanır ve işlevlerini kavrar.
Öğrenciler İngilizce ses (phonetic) sisteminde bulunan ünlülerin (vowel) nasıl üretildiğini öğrenir.
Öğrenciler İngilizce ses (phonetic) sisteminde bulunan ikili ünlülerin (diphtong) nasıl üretildiğini öğrenir.
Öğrenciler İngilizce ses (phonetic) sisteminde bulunan ünsüzlerin (consonants) nasıl üretildiğini öğrenir.
Öğrenciler İngilizce ses sisteminde bulunan ünlü, ikili ünlü ve sessizlerin fonetik sembollerini tanır ve yazar.
Öğrenciler İngilizce kelimeleri fonetik yazıya çevirebilir.
Dinleme etkinlikleri
Dinleme etkinlikleri
Dinleme etkinlikleri
Dinleme etkinlikleri

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Konuşma sürecinde işlevi olan organlar. Ses ayırtetme Testi.
2. Hafta  Ünlüler /i:/ , /ı/,
3. Hafta  Ünlüler /e/, /æ/, /ʌ/
4. Hafta  Ünlüler /a:/ , /ɒ/
5. Hafta  Ünlüler /ɔ:/, /ʊ/
6. Hafta  Ünlüler /u:/, /ɜ:ʳ/, /ə/,
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta   İkili Ünlüler /eı/, /aɪ/
9. Hafta  İkili ünlüler /ɔɪ/, /aʊ/,
10. Hafta  İkili Ünlüler /ɜʊ/, /ɪɜ/, /eɜ/,
11. Hafta  Ünlü ve ikili ünlülerin genel tekrarı
12. Hafta  Dinleme etkinlikleri (films, IELTS, TOEFL)
13. Hafta  Dinleme etkinlikleri (films, IELTS, TOEFL)
14. Hafta  Dinleme etkinlikleri (films, IELTS, TOEFL)
15. Hafta  Dinleme etkinlikleri (films, IELTS, TOEFL)
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
2
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
2
10
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
5
2
10
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
2
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
4
2
8
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
46
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
1.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olmaX
2
2 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrayabilme becerisiX
3
3 toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olmaX
4
4 Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisiX
5
5 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma becerisiX
6
6 Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisiX
7
7 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı yazılı metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilme becerisiX
8
8 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşacakları farklı sözlü metinleri anlama, yorumlama ve değerlendirebilmebecerisiX
9
9 Günlük ve mesleki hayatta karşılaşabilecekleri farklı ortamlarda sözel iletişim kurabilme becerisiX
10
10 Yazma sürecini etkili olarak kullanarak farklı türde metinler oluşturabilme becerisiX
11
11 Dile özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrayabilme becerisiX
12
12 İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
13
13 İngilizceyi anadil düzeyine yakın kullanabilme becerisiX
14
14 Dil öğrenmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
15
15 Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olma ve kullanabilme becerisiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Müzeyyen Nazlı GÜNGÖR Dr. Büşra ÇELEN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://abs.gazi.edu.tr/nazlidemirbas https://abs.gazi.edu.tr/busra.delen)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nazlidemirbas@gazi.edu.tr busra.delen@gazi.edu.tr)