GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (TOKSİLOJİ)/BİY521A
Dersin Adı: SEÇMELİ (TOKSİLOJİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 9 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe/İng
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Figen Ünlü Erkoç
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~erkoc
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erkoc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Toksikolojinin temel kavramlarını öğrenme.
Çevre toksikolojisi ve ekotoksilojideki belli başlı kirleticileri yazabilme.
Risk değerlendirmesini anlayıp yazabilme bu konuda örnek durum problemlerini çözebilme.
Örnek vak'a problemlerini çözebilme.
Radyasyonun etkilerini anlatabilme ve korunma yollarını söyleyebilme.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Biyokimya, Hayvan Fizyolojisi
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Hücre Biyolojisi, Çevre Bilim
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Toksikolojiye giriş, temel prensipler.
2. Hafta  Toksik doz spektrumu, risk ve güvenilirlik
3. Hafta  Çevre korumacılıkta bilimsel yaklaşım ve çevre etiği
4. Hafta  Çevre toksikolojisine giriş, tanım ve tarihçe
5. Hafta  Maruz kalma, toksik etki çeşitleri, biyomonitoring ve önemi
6. Hafta  Doz-cevap, toksisite testleri, sucul biyomarkır ve biyoindikatörler, metabolizma
7. Hafta  Doz-cevap, toksisite testleri, metabolizma
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Arazi uygulaması ve Ekotoksikoloji
10. Hafta  Absorpsiyon, dağılım ve atılma, birikim
11. Hafta  Kalıcı organik kirleticiler ve diğer başlıca kirletici sınıfları
12. Hafta  Hava, su ve toprak kirliliği ve önleme yolları
13. Hafta  Hava, su ve toprak kirliliği ve önleme yolları devam
14. Hafta  Radyasyonun etkileri ve radyoaktif etkilerden korunma yolları
15. Hafta  Çevrenin korunmasına multidisipliner yaklaşım ve eğitimin önemi
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Tont, S. (1997). “Sulak Bir Gezegenden Öyküler”, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları Dizisi No. 044, Ankara. 2. Ünder, H. (1996). “Çevre Felsefesi” , Doruk Yayımcılık, Ankara. 3. Leblebici, Z. ve diğerleri (1998). Belediyeler İçin El Kitabı, Çevre Bakanlığı, Ankara. 4. Erkoç, F. (1999). Çevre Toksikolojisi. Gazi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Yayın No. 1, Ankara. 5. Walker, C.H., Hopkin, S.P., Sibly, R.M., Peakall, D.B. (2005). “Principles of Ecotoxicology”, Third Ed., CRC Press, Boca Raton, FL, A.B.D. 6. Hoffman, D.J., Rattner, B.A., Burton, G.A. Jr., J. Cairns Jr. (2002). “Handbook of Ecotoxicology”, Second Ed., CRC Press, Boca Raton, FL, A.B.D. 7. Klaassen, C. D. (2001). Casarett & Doull's Toxicology: The Basic Science of Poisons, McGraw-Hill Co., U.S.A. 8. Nelson, D. L. (2005). Lehninger Principles of Biochemistry. W. H. Freeman, New York, U.S.A.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Demonstrasyon
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
3
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
70
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyolojide yer alan kavram, sembol, formül, kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar, genellemeler ışığında biyolojik olay ve mekanizmaları analiz eder, kavramlar arasında ilişki kurar.X
2
Bilim tarihi ve bilimin doğası hakkında bilgiye sahiptir.X
3
Biyoloji öğretim programının standartlarına, konu ile ilgili kazanımlara uygun öğretim planı yapar ve bu planı uygulayabilir.
4
Eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
5
Bireysel farklılıkları, gelişim ve öğrenme özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme öğretme ortamlarını sağlar.
6
Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili bilgiye ulaşmak için araştırmalar yapar, ulusal ve uluslararası kaynakları kullanır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X
7
Alanıyla ilgili dersleri başarılı bir şekilde yürütmek için alan, öğretmenlik meslek bilgisine ve becerisine sahiptir.
8
Biyoloji laboratuvar tekniklerini, araç ve gereçlerini tanır ve kullanır, biyolojik boya, çözelti-preparat hazırlama, anatomik-morfolojik inceleme, doku kültürü gibi biyoloji laboratuvarı yöntem ve tekniklerini uygular.
9
Öğrenmenin çok yönlü doğasını dikkate alır, ürün kadar süreci değerlendirir, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir biçimde kullanır.
10
Alanı ile ilgili bir materyal tasarlar bu materyali ilgili öğrenme öğretme durumlarında kullanır.
11
Alanı ile ilgili proje tasarlar, uygulamada karşılaşılan güçlükler karşısında eleştirel değerlendirmeler yapar.X
12
Hayat boyu öğrenmeyi benimser, yeniliklere ve değişimlere açık öğrenme öğretme yaklaşımları uygular, güçlü ve zayıf yönlerini bilir, güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.X
13
Öğretim sürecinde karşılaştığı sorunlar karşısında farklı yollar kullanır, sahip olduğu bilginin değerlendirilmesinde eleştirel, sorgulayıcı bir yaklaşım izler.X
14
Biyolojinin tıp, eczacılık, fizik, kimya, tarım, biyoteknoloji gibi diğer bilim dalları ile ilişkisini kurar.X
15
Alanı ile ilgili toplumsal projelerde görev alır, ilgili kurumlarla ortak çalışır, düşüncelerini sözlü ve yazılı bir şekilde ifade eder.
16
Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilir.
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme ortamlarında etkin biçimde kullanır.
18
Mesleki gelişime yönelik öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.X
19
Çevre bilincinde sahiptir ve öğrencilerine bu bilinci geliştirmeye yönelik ortamlar hazırlar.X
20
Biyoloji okuryazarı birey olarak bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir biçimde kullanır.