GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (ALETSEL-ENSTRÜMENTAL-BİYOLOJİ)/BİY321G
Dersin Adı: SEÇMELİ (ALETSEL-ENSTRÜMENTAL-BİYOLOJİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Turan GÜVEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~tguven
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tguven@gazi.edu.tr, turandanismend@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Biyolojik araştırmalarda mikroskop kullanımının gerekliliğini öğrenir.
Biyolojik araştırmalarda kullanılan mikroskopların temel özelliklerini ve çalışma ilkelerini öğrenir.
Işık ve elektron mikroskop çeşitlerini ve aralarındaki farkları öğrenir.
Atomik güç mikroskobunun (AFM) çalışma prensibini ve üstünlüklerini öğrenir.
Mikroskop çeşidine göre numune hazırlama tekniklerini öğrenir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Optik
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  GİRİŞ
2. Hafta  BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMİ VE ALETLER
3. Hafta  BİYOLOJİK ARAŞTIRMALARDA KULLANILAN ALET VE CİHAZLAR (GENEL)
4. Hafta  MİKROSKOP ÇEŞİTLERİ
5. Hafta  IŞIK MİKROSKOPLARININ YAPISI, PARÇALARI VE ÇALIŞMA İLKELERİ
6. Hafta  ELEKTRON MİKROSKOPLARININ YAPISI, PARÇALARI VE ÇALIŞMA İLKELERİ
7. Hafta  ELEKTRON MİKROSKOP TİPLERİ: TEM
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  ELEKTRON MİKROSKOP TİPLERİ: SEM
10. Hafta  ELEKTRON MİKROSKOP TİPLERİ: DÜŞÜK VOLTAJ EM (LVEM)
11. Hafta  ATOMİK GÜÇ MİKROSKOBUNUN (AFM) YAPISI, PARÇALARI VE ÇALIŞMA İLKELERİ
12. Hafta  IŞIK, ELEKTRON VE ATOMİK GÜÇ MİKROSKOPLARININ MUKAYESESİ
13. Hafta  MİKROTOMLAR (KESİT ALMA CİHAZLARI)
14. Hafta  BİYOLOJİK NUMUNELER İÇİN KAPLAMA CİHAZI
15. Hafta  PCR, ELEKTROFOREZ ve SPEKTROFOTOMETRE
16. Hafta  ROTATOR, Ph-METRE, SANTRİFÜJLER, OTOMATİK DOKU TAKİP CİHAZI
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Williams, D.B. and Carter, C.B. (1997). Transmission Electron Microscopy I: Basics. Springer. 2. Williams, D.B. and Carter, C.B. (1997). Transmission Electron Microscopy II: Diffraction. Springer. 3. Williams, D.B. and Carter, C.B. (1997). Transmission Electron Microscopy III: Imaging. Springer. 4. Bozzola, J.J. and Russell, L.D. (1992). Electron Microscopy: Principles and Techniques for Biologists. Jones and Bartlett Publishers, Boston. 5. ...(2012-2013)A Supplement to Microscopy and Analysis. . John Wiley&Sons, Ltd. All issues. 6. Grimstone, A.V. (1977). The Electron Microscopy in Biology.The Camelot Press Ltd, Southampton.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
2
30
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
2
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
2
2
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyolojide yer alan kavram, sembol, formül, kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar, genellemeler ışığında biyolojik olay ve mekanizmaları analiz eder, kavramlar arasında ilişki kurar.X
2
Bilim tarihi ve bilimin doğası hakkında bilgiye sahiptir.X
3
Biyoloji öğretim programının standartlarına, konu ile ilgili kazanımlara uygun öğretim planı yapar ve bu planı uygulayabilir.X
4
Eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.X
5
Bireysel farklılıkları, gelişim ve öğrenme özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme öğretme ortamlarını sağlar.X
6
Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili bilgiye ulaşmak için araştırmalar yapar, ulusal ve uluslararası kaynakları kullanır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X
7
Alanıyla ilgili dersleri başarılı bir şekilde yürütmek için alan, öğretmenlik meslek bilgisine ve becerisine sahiptir.X
8
Biyoloji laboratuvar tekniklerini, araç ve gereçlerini tanır ve kullanır, biyolojik boya, çözelti-preparat hazırlama, anatomik-morfolojik inceleme, doku kültürü gibi biyoloji laboratuvarı yöntem ve tekniklerini uygular.X
9
Öğrenmenin çok yönlü doğasını dikkate alır, ürün kadar süreci değerlendirir, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir biçimde kullanır.X
10
Alanı ile ilgili bir materyal tasarlar bu materyali ilgili öğrenme öğretme durumlarında kullanır.X
11
Alanı ile ilgili proje tasarlar, uygulamada karşılaşılan güçlükler karşısında eleştirel değerlendirmeler yapar.X
12
Hayat boyu öğrenmeyi benimser, yeniliklere ve değişimlere açık öğrenme öğretme yaklaşımları uygular, güçlü ve zayıf yönlerini bilir, güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.X
13
Öğretim sürecinde karşılaştığı sorunlar karşısında farklı yollar kullanır, sahip olduğu bilginin değerlendirilmesinde eleştirel, sorgulayıcı bir yaklaşım izler.X
14
Biyolojinin tıp, eczacılık, fizik, kimya, tarım, biyoteknoloji gibi diğer bilim dalları ile ilişkisini kurar.X
15
Alanı ile ilgili toplumsal projelerde görev alır, ilgili kurumlarla ortak çalışır, düşüncelerini sözlü ve yazılı bir şekilde ifade eder.X
16
Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilir.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme ortamlarında etkin biçimde kullanır.X
18
Mesleki gelişime yönelik öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.X
19
Çevre bilincinde sahiptir ve öğrencilerine bu bilinci geliştirmeye yönelik ortamlar hazırlar.X
20
Biyoloji okuryazarı birey olarak bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir biçimde kullanır.X