GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DENEY TEKNİĞİ LABORATUVARI/BİY114A
Dersin Adı: DENEY TEKNİĞİ LABORATUVARI
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Tür/İng
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Figen Ünlü Erkoç
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~erkoc,http://websitem.gazi.edu.tr/site/aelcin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  erkoc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Laboratuvarda güvenlik ve çalışma prensiplerini öğrenme
Laboratvuar malzemelerini ve cihazları tanıma ve temel cihazları kullanabilme
Biyolojik konularda deneyler için materyal geliştirebilme
Araştırmalara uygun biyolojik materyal seçimi yapabilmeyi öğrenme
Bilimsel verlerin toplanması, analizi ve rapor yazımını öğrenme
Doğa Tarihi Müzesini tanıma ve amacını kavramak
Araziyi tanıma ve arazide çalışmayı öğrenme


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Matematik, kimya laboratuvarı, genel biyoloji laboratuvarı
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Zooloji, Botanik, Histoloji, Bilgisayar-I
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Laboratuvarda çalışma kuralları ve güvenlik önlemleri
2. Hafta  Laboratuvarda kullanılan araç, gereçler ve cihazlar
3. Hafta  Föy ve deney raporu yazılması, bilim adamlarının özellikleri, bilimsel bilgi kaynakları ve bunlara ulaşılması.
4. Hafta  Çözeltiler ve çözelti hazırlama. Seri dilüsyon, deney hataları, verilerin toplanması ve bilimsel grafik çizimi.
5. Hafta  Davetli bilimsel seminer sunumu. Tabiat tarihi müzesine (MTA müzesi) gezi.
6. Hafta  Asitler, bazlar ve pH skalası. Lügol ile polisakkarit aranması, proteinlerin sütte kalitatif tayini.
7. Hafta  Deney hayvanları. Planlanan deneylerin amacına uygun deney hayvanı modeli seçimi.
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Organ ve hayvan diseksiyonları. Doku örneklerinin alınması ve histolojik preparasyon için tespiti.
10. Hafta  Parafin yöntemi ile histolojik preparatların hazırlanması. Mikroskobik inceleme. Mikroskobik kültürler için hazırlıklar ve üreme.
11. Hafta  Mikroskobik canlılar. Bakteri, Protista ve yeşil alg kültürü ve incelenmesi.
12. Hafta  Arazi ekskürsiyonu.
13. Hafta  Deney için amaca uygun bitki seçimi. Bitki örneklerinin toplanması ve preslenmesi. Herbaryuma gezi.
14. Hafta  Drosophilia’nın genetikte model organizma olarak kullanılması. Populasyon genetiği (Hardy-Weinberg Kanunun uygulanması).
15. Hafta  Bazı gıda boyalarının elektroforez ile ayrılması.
16. Hafta  Öğrenci gruplarının tabiat belgeseli videolarının gösterilmesi.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  A.E. Elçin, F. Erkoç, R. Sarıkaya, M. Selvi (2004). Mikrobiyolojik Uygulamalar. Başak Matbaacılık, Ankara. A.E. Elçin, F. Erkoç A.D. Atik, M. Selvi, R. Sarıkaya, M. Öztekin (2010). Biyoloji Laboratuvarının Temelleri. Editörler: A.E. Elçin ve F. Erkoç. Palme Yayıncılık, Ankara. A.E. Elçin, F. Erkoç, R. Sarıkaya, M. Selvi, A.D. Atik, M. Öztekin (2010). Molekülden Hücreye, Dokudan Fizyolojiye Biyoloji Deneyleri. Editörler: A.E. Elçin ve F. Erkoç. Palme Yayıncılık, Ankara. A.E. Elçin, F. Erkoç, M. Öztekin, A.D. Atik, R. Sarıkaya, M. Selvi (2010). Biyoloji Laboratuvarı ve Arazi Uygulamaları: Canlılar, Ekoloji, Doğayı Koruma. Editörler: A.E. Elçin ve F. Erkoç. Palme Yayıncılık, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Deneyler, demonstrasyon, sanal laboratuvar, arazi ekskürsiyon
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
9
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
4
40
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
1
16
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
9
3
27
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
2
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
2
20
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
111
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyolojide yer alan kavram, sembol, formül, kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar, genellemeler ışığında biyolojik olay ve mekanizmaları analiz eder, kavramlar arasında ilişki kurar.X
2
Bilim tarihi ve bilimin doğası hakkında bilgiye sahiptir.X
3
Biyoloji öğretim programının standartlarına, konu ile ilgili kazanımlara uygun öğretim planı yapar ve bu planı uygulayabilir.
4
Eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
5
Bireysel farklılıkları, gelişim ve öğrenme özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme öğretme ortamlarını sağlar.
6
Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili bilgiye ulaşmak için araştırmalar yapar, ulusal ve uluslararası kaynakları kullanır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X
7
Alanıyla ilgili dersleri başarılı bir şekilde yürütmek için alan, öğretmenlik meslek bilgisine ve becerisine sahiptir.
8
Biyoloji laboratuvar tekniklerini, araç ve gereçlerini tanır ve kullanır, biyolojik boya, çözelti-preparat hazırlama, anatomik-morfolojik inceleme, doku kültürü gibi biyoloji laboratuvarı yöntem ve tekniklerini uygular.X
9
Öğrenmenin çok yönlü doğasını dikkate alır, ürün kadar süreci değerlendirir, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir biçimde kullanır.
10
Alanı ile ilgili bir materyal tasarlar bu materyali ilgili öğrenme öğretme durumlarında kullanır.X
11
Alanı ile ilgili proje tasarlar, uygulamada karşılaşılan güçlükler karşısında eleştirel değerlendirmeler yapar.
12
Hayat boyu öğrenmeyi benimser, yeniliklere ve değişimlere açık öğrenme öğretme yaklaşımları uygular, güçlü ve zayıf yönlerini bilir, güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.X
13
Öğretim sürecinde karşılaştığı sorunlar karşısında farklı yollar kullanır, sahip olduğu bilginin değerlendirilmesinde eleştirel, sorgulayıcı bir yaklaşım izler.
14
Biyolojinin tıp, eczacılık, fizik, kimya, tarım, biyoteknoloji gibi diğer bilim dalları ile ilişkisini kurar.X
15
Alanı ile ilgili toplumsal projelerde görev alır, ilgili kurumlarla ortak çalışır, düşüncelerini sözlü ve yazılı bir şekilde ifade eder.
16
Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilir.
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme ortamlarında etkin biçimde kullanır.X
18
Mesleki gelişime yönelik öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
19
Çevre bilincinde sahiptir ve öğrencilerine bu bilinci geliştirmeye yönelik ortamlar hazırlar.X
20
Biyoloji okuryazarı birey olarak bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir biçimde kullanır.