GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL KİMYA/BİY109A
Dersin Adı: TEMEL KİMYA
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. İbrahim USLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://gazi.academia.edu/ibrahimUSLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  profibrahimuslu@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler temel kimya ile ilgili kavramları anlar, kimya problemlerini çözebilir.
Temel kimya kavramlarını yorumlayabilir
Çevresinde meydana gelen kimyasal olayları tanıyabilir, Maddeleri ve maddelerin özelliklerini ayırt edebilir,
Kimyasal olaylardaki ısı ve enerji alış-verişinin temelini analiz edebilir,
Atom yapısı ve kimyasal bağlarla ilgili temel kavramları açıklayabilir




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kimyanın amacı, Maddenin Özellikleri ve sınıflandırılması, Maddenin Ölçümü: SI(Metrik) Birimleri, Bilimsel Ölçümlerde Belirsizlik, Anlamlı Rakamlar
2. Hafta  Kimyada ilk Buluşlar ve Atom Kuramı,Elektronlar ve Atom Çekirdeği, Kimyasal Elementler, Atom kütleleri
3. Hafta  Elektromanyetik Işıma, Atom Spektrumları, Kuantum Kuramı,Bohr Atom Modeli
4. Hafta  Yeni bir kuantum mekaniğine yol açan iki kavram,Kuantum sayıları ve Elektron Orbitalleri
5. Hafta  Elementlerin Sınıflandırılması: Periyodik Yasa ve Periyodik Çizelge
6. Hafta  Metaller, ametaller ve Bunların İyonları, Atomlar ve İyonların ve atomların Büyüklüğü, İyonlaşma Enerjisi, Elektron İlgisi, Manyetik Özellikler, Eleme
7. Hafta  Lewis Kuramı: Genel Bakış, Kovalent Bağlanma, Polar Kovalent Bağlar, Lewis Yapılarının Yazılması, Rezonans, Oktet Kuralından Sapmalar, Moleküllerin B
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Bir Bağ Kuramı Nasıl Olmalıdır?, Değerlik Bağ Kuramına Giriş, Atom Orbitallerinin Melezleşmesi, Katlı Kovalent Bağlar, Molekül Orbital Kuramı
10. Hafta  Bir Bağ Kuramı Nasıl Olmalıdır?, Değerlik Bağ Kuramına Giriş, Atom Orbitallerinin Melezleşmesi, Katlı Kovalent Bağlar, Molekül Orbital Kuramı
11. Hafta  Kimyasal Tepkimeler ve Kimyasal Eşitlikler, Kimyasal Eşitlik ve Stokiyometri, Mol Kavramı ve Kimyasal Bileşik
12. Hafta  Kimyasal bileşiklerin Bileşimi ve adlandırılması, Sınırlayıcı Bileşenin Belirlenmesi, Tepkime ısısı ve Hess Yasası, Standart Oluşum Entalpileri
13. Hafta  Çözelti Türleri: Bazı Terimler, Çözelti derişimleri, Moleküller-arası Kuvvetler ve Çözünme, Çözelti Oluşumu ve Denge, Gazların Çözünürlüğü
14. Hafta  Çözeltinin Buhar Basıncı, Osmotik Basınç, Elektrolit olmayan Çözeltilerin Donma Noktası Alçalması ve Kaynama Noktası Yükselmesi, Elektrolit Çözeltile
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Genel Kimya, Ptrucci R.H., Harwood S.W., Herring G.F., Palme Yayınları, Ankara 2002 (Çeviri kitap) -Temel Kimya, Atkins P., Jones L. Bilim Yayıncılık (Çeviri kitap) -Temel Kimya, Atkins P., Jones L. Bilim Yayıncıl
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Lab uygulaması vardır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
8
2
16
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
7
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
20
4
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
179
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyolojide yer alan kavram, sembol, formül, kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar, genellemeler ışığında biyolojik olay ve mekanizmaları analiz eder, kavramlar arasında ilişki kurar.X
2
Bilim tarihi ve bilimin doğası hakkında bilgiye sahiptir.X
3
Biyoloji öğretim programının standartlarına, konu ile ilgili kazanımlara uygun öğretim planı yapar ve bu planı uygulayabilir.X
4
Eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.X
5
Bireysel farklılıkları, gelişim ve öğrenme özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme öğretme ortamlarını sağlar.X
6
Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili bilgiye ulaşmak için araştırmalar yapar, ulusal ve uluslararası kaynakları kullanır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X
7
Alanıyla ilgili dersleri başarılı bir şekilde yürütmek için alan, öğretmenlik meslek bilgisine ve becerisine sahiptir.X
8
Biyoloji laboratuvar tekniklerini, araç ve gereçlerini tanır ve kullanır, biyolojik boya, çözelti-preparat hazırlama, anatomik-morfolojik inceleme, doku kültürü gibi biyoloji laboratuvarı yöntem ve tekniklerini uygular.
9
Öğrenmenin çok yönlü doğasını dikkate alır, ürün kadar süreci değerlendirir, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir biçimde kullanır.X
10
Alanı ile ilgili bir materyal tasarlar bu materyali ilgili öğrenme öğretme durumlarında kullanır.X
11
Alanı ile ilgili proje tasarlar, uygulamada karşılaşılan güçlükler karşısında eleştirel değerlendirmeler yapar.X
12
Hayat boyu öğrenmeyi benimser, yeniliklere ve değişimlere açık öğrenme öğretme yaklaşımları uygular, güçlü ve zayıf yönlerini bilir, güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.X
13
Öğretim sürecinde karşılaştığı sorunlar karşısında farklı yollar kullanır, sahip olduğu bilginin değerlendirilmesinde eleştirel, sorgulayıcı bir yaklaşım izler.X
14
Biyolojinin tıp, eczacılık, fizik, kimya, tarım, biyoteknoloji gibi diğer bilim dalları ile ilişkisini kurar.X
15
Alanı ile ilgili toplumsal projelerde görev alır, ilgili kurumlarla ortak çalışır, düşüncelerini sözlü ve yazılı bir şekilde ifade eder.X
16
Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilir.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme ortamlarında etkin biçimde kullanır.X
18
Mesleki gelişime yönelik öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.X
19
Çevre bilincinde sahiptir ve öğrencilerine bu bilinci geliştirmeye yönelik ortamlar hazırlar.X
20
Biyoloji okuryazarı birey olarak bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir biçimde kullanır.X