GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI/BİY511M
Dersin Adı: ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 9 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.Melike ÖZER KESKİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mozerkeskin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mozerkeskin@gmail.com, mozerkeskin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Teknoloji/Eğitim Teknolojisi/ Öğretim Teknolojisi kavramları hakkında bilgi edinme
Öğrenme, Program Gelistirme, Eğitim teknolojisi iliskisini kavrama
Eğitim-Öğrenme sürecini bilme
Eğitim araç ve yöntemlerinin yapısal-eğitimsel özelliklerini açıklama
Eğitim araç ve yöntemlerinin öğrenme-öğretme sürecindeki etkisini
Öğretmen nitelikleri ve teknoloji kullanımını açıklama
Öğretim materyallerinin tasarlanması- hazırlanmasını yapma
Ders materyali gelistirme/ kullanabilme becerisi
Eğitimde Bilgisayar kullanımı / Uygulamalarını bilme
Çesitli nitelikteki öğretim materyallerini değerlendirme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İle İlgili Temel Kavramlar.
2. Hafta  Eğitim teknolojisinin temel ilkeleri Eğitim teknolojisinin gelisim dönemleri
3. Hafta  Öğretim materyallerinin tarihsel gelisimi Öğretim teknolojileri ve materyal gelistirmede öğretmen nitelikleri
4. Hafta  Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi
5. Hafta  Materyal tasarım ve hazırlama ilkeleri; Tasarım öğeleri
6. Hafta  Öğretimde kullanılan araçlar
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Gerçek Esyalar, Modeller ve Somut Materyaller
9. Hafta  Ders kitapları
10. Hafta  Ansiklopediler, Sözlükler, Dergiler, Gazeteler, El kitapçıkları ve brosürler
11. Hafta  Yazı tahtası, çok amaçlı tahta, etkilesimli elektronik tahta, bülten tahtaları
12. Hafta  Döner levha, resimler, semalar, levhalar, grafikler, kavram haritaları, bulmacalar, kuklalar
13. Hafta  Bilgisayar destekli eğitim uygulamaları
14. Hafta  Bilgisayar destekli eğitim uygulamaları
15. Hafta  Dönem sonu projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi
16. Hafta  Dönem sonu projelerinin sunumu ve değerlendirilmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Yalın, İbrahim H. (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım. Ankara. Özcan, Demirel, Esed Yağcı, Sadi Seferoğlu (199
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
60
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
5
1
5
 Sunu hazırlama
4
1
4
 Sunum
4
1
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
1
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
1
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyolojide yer alan kavram, sembol, formül, kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar, genellemeler ışığında biyolojik olay ve mekanizmaları analiz eder, kavramlar arasında ilişki kurar.
2
Bilim tarihi ve bilimin doğası hakkında bilgiye sahiptir.
3
Biyoloji öğretim programının standartlarına, konu ile ilgili kazanımlara uygun öğretim planı yapar ve bu planı uygulayabilir.X
4
Eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.X
5
Bireysel farklılıkları, gelişim ve öğrenme özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme öğretme ortamlarını sağlar.X
6
Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili bilgiye ulaşmak için araştırmalar yapar, ulusal ve uluslararası kaynakları kullanır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X
7
Alanıyla ilgili dersleri başarılı bir şekilde yürütmek için alan, öğretmenlik meslek bilgisine ve becerisine sahiptir.X
8
Biyoloji laboratuvar tekniklerini, araç ve gereçlerini tanır ve kullanır, biyolojik boya, çözelti-preparat hazırlama, anatomik-morfolojik inceleme, doku kültürü gibi biyoloji laboratuvarı yöntem ve tekniklerini uygular.
9
Öğrenmenin çok yönlü doğasını dikkate alır, ürün kadar süreci değerlendirir, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir biçimde kullanır.X
10
Alanı ile ilgili bir materyal tasarlar bu materyali ilgili öğrenme öğretme durumlarında kullanır.X
11
Alanı ile ilgili proje tasarlar, uygulamada karşılaşılan güçlükler karşısında eleştirel değerlendirmeler yapar.X
12
Hayat boyu öğrenmeyi benimser, yeniliklere ve değişimlere açık öğrenme öğretme yaklaşımları uygular, güçlü ve zayıf yönlerini bilir, güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.X
13
Öğretim sürecinde karşılaştığı sorunlar karşısında farklı yollar kullanır, sahip olduğu bilginin değerlendirilmesinde eleştirel, sorgulayıcı bir yaklaşım izler.
14
Biyolojinin tıp, eczacılık, fizik, kimya, tarım, biyoteknoloji gibi diğer bilim dalları ile ilişkisini kurar.
15
Alanı ile ilgili toplumsal projelerde görev alır, ilgili kurumlarla ortak çalışır, düşüncelerini sözlü ve yazılı bir şekilde ifade eder.
16
Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilir.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme ortamlarında etkin biçimde kullanır.X
18
Mesleki gelişime yönelik öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
19
Çevre bilincinde sahiptir ve öğrencilerine bu bilinci geliştirmeye yönelik ortamlar hazırlar.
20
Biyoloji okuryazarı birey olarak bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir biçimde kullanır.