GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MOLEKÜLER BİYOLOJİ/BİY406A
Dersin Adı: MOLEKÜLER BİYOLOJİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Turan GÜVEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~tguven
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tguven@gazi.edu.tr, turandanismend@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hücrede gerçekleşen biyolojik olayları moleküler düzeyde açıklar.
Protein sentezinin bütün aşamalarını ayrıntılı olarak öğrenir.
Adli tıpta DNA dizi analizinin polimeraz zincir reaksiyonu (PCR) ile DNA çoğaltılmasını teorik olarak öğrenir.
DNA’da meydana gelen mutasyonları ve tamir mekanizmalarını öğrenir.
Rekombinant DNA teknolojisinin dayandığı temel ilkeleri öğrenir.
Onkogenler ve kanserin moleküler biyolojisini öğrenir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Hücre biyolojisi, biyokimya
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Biyofizik
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Moleküler biyolojiye giriş
2. Hafta  Hücre yapısının kimyasal temeli, enerji ve kimyasal bağlar
3. Hafta  Hayatın molekülleri (Proteinler, nükleik asitler vb)
4. Hafta  Moleküler hücre biyolojisinde temel teknikler
5. Hafta  Proteinin şekli, yapısı ve görevleri
6. Hafta  Nükleik asitlerin yapısı ve görevleri (DNA, RNA)
7. Hafta  DNA replikasyonu ve rekombinasyonu
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Genom, gen, genetik şifre ve genin ifade edilmesi
10. Hafta  Protein sentezi, protein adresleme ve şaperon proteinler
11. Hafta  Rekombinant -DNA teknolojisi ve genetik mühendisliği
12. Hafta  Restriksiyon enzimler ve rekombinant plazmit üretimi
13. Hafta  Gelişimin genetik kontrolü
14. Hafta  Kanserin moleküler biyolojisi
15. Hafta  Mutasyonlar ve DNA tamir mekanizmaları
16. Hafta  Hücre farklılaşmasının moleküler biyolojisi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Cooper G M and Hausman R E (2004). The cell: A molecular approach. 3rd Edition ASM Pres 2.Lewin B (2004). Genes VIII. International Edition, pearson Prentice Hall 3.Alberts B and et al. (2002). Molecular biology of the cell. Garland Science 4.Bryant J et al. (2002). Bioethics for scientists. John Wiley and Sons, Ltd 5.Snustad D P and Simmons M J (2000). Principles of genetics. 2nd edition John Wiley and Sons, Inc. 6.Attwood T K and Parry-Smith D J (1999). Introduction to bioinformatics. Prentice Hall 7.Strachan T and Read A P (1999). Human molecular genetics. BIOS Scientific Publishers Ltd 8.Elseth G D and Baumgardner K D (1995). Principles of modern genetics. West Publishing Company 9.Lodish H and et al. (1995). Molecular cell biology. Scientific American Boks 10.Alberts B and et al. (1994). Molecular biology of the cell. Garland Science
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
45
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
55
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
1
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
5
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
4
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
116
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyolojide yer alan kavram, sembol, formül, kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar, genellemeler ışığında biyolojik olay ve mekanizmaları analiz eder, kavramlar arasında ilişki kurar.X
2
Bilim tarihi ve bilimin doğası hakkında bilgiye sahiptir.X
3
Biyoloji öğretim programının standartlarına, konu ile ilgili kazanımlara uygun öğretim planı yapar ve bu planı uygulayabilir.X
4
Eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.X
5
Bireysel farklılıkları, gelişim ve öğrenme özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme öğretme ortamlarını sağlar.X
6
Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili bilgiye ulaşmak için araştırmalar yapar, ulusal ve uluslararası kaynakları kullanır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X
7
Alanıyla ilgili dersleri başarılı bir şekilde yürütmek için alan, öğretmenlik meslek bilgisine ve becerisine sahiptir.X
8
Biyoloji laboratuvar tekniklerini, araç ve gereçlerini tanır ve kullanır, biyolojik boya, çözelti-preparat hazırlama, anatomik-morfolojik inceleme, doku kültürü gibi biyoloji laboratuvarı yöntem ve tekniklerini uygular.X
9
Öğrenmenin çok yönlü doğasını dikkate alır, ürün kadar süreci değerlendirir, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir biçimde kullanır.X
10
Alanı ile ilgili bir materyal tasarlar bu materyali ilgili öğrenme öğretme durumlarında kullanır.X
11
Alanı ile ilgili proje tasarlar, uygulamada karşılaşılan güçlükler karşısında eleştirel değerlendirmeler yapar.X
12
Hayat boyu öğrenmeyi benimser, yeniliklere ve değişimlere açık öğrenme öğretme yaklaşımları uygular, güçlü ve zayıf yönlerini bilir, güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.X
13
Öğretim sürecinde karşılaştığı sorunlar karşısında farklı yollar kullanır, sahip olduğu bilginin değerlendirilmesinde eleştirel, sorgulayıcı bir yaklaşım izler.X
14
Biyolojinin tıp, eczacılık, fizik, kimya, tarım, biyoteknoloji gibi diğer bilim dalları ile ilişkisini kurar.X
15
Alanı ile ilgili toplumsal projelerde görev alır, ilgili kurumlarla ortak çalışır, düşüncelerini sözlü ve yazılı bir şekilde ifade eder.X
16
Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilir.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme ortamlarında etkin biçimde kullanır.X
18
Mesleki gelişime yönelik öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.X
19
Çevre bilincinde sahiptir ve öğrencilerine bu bilinci geliştirmeye yönelik ortamlar hazırlar.X
20
Biyoloji okuryazarı birey olarak bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir biçimde kullanır.X