GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
EMBRİYOLOJİ LAB./BİY407A
Dersin Adı: EMBRİYOLOJİ LAB.
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Turan GÜVEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~tguven
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tguven@gazi.edu.tr, turandanismend@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Omurgalı bir organizmada gelişme basamaklarını gözlemler.
İnsan embriyosunun doğuma kadar olan gelişim süreçlerini video aracılığı ile öğrenir.
Testisten alınan fare spermlerinin hareketlerini vital olarak inceler.
Omurgalı organizmadan alınan ovaryum ve testisin kesitini hazırlar.
İnsan embriyolojisi ile ilgili beşeri ve etik sorunları tartışır.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders laboratuvarda yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Genel biyoloji/Histoloji
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Araştırma ve eğitimde deney hayvanlarının kullanılmasında izlenen etik ilkeler
2. Hafta  Embriyo laboratuvarında dikkat edilecek konular
3. Hafta  Memeli örneği olarak seçilen erkek ve dişi farede üreme sisteminin anatomisi
4. Hafta  Testis ve ovaryumdan numune hazırlama (daimi preparat)
5. Hafta  Testis ve ovaryumdan alınan numunelerin takibi (Dehidrasyon, gömme, blok hazırlama)
6. Hafta  Testis ve ovaryumdan alınan numunelerin takibi (Kesit alma ve boyama)
7. Hafta  Kesitlerin reçine ile kapatılması, testis ve ovaryumun mikroskopta incelenmesi (Graaf, primer folikül ve seminifer tübüller)
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Erkek ve dişi kurbağadan alınan sperm ve yumurtanın incelenmesi
10. Hafta  Tavuk embriyosunun gelişim basamaklarının incelenmesi: Kuluçka deneyi (I. hafta)
11. Hafta  Tavuk embriyosunun gelişim basamaklarının incelenmesi: Kuluçka deneyi (II. hafta)
12. Hafta  Tavuk embriyosunun gelişim basamaklarının incelenmesi: Kuluçka deneyi (III. hafta)
13. Hafta   Tavuk embriyosunun gelişim basamaklarının incelenmesi: Kuluçka deneyi (Değerlendirme)
14. Hafta  Embriyolojide biyoetik konular-I
15. Hafta  Embriyolojide biyoetik konular-II
16. Hafta  Tıp Fakültesi Histoloji-Embriyoloji Bölümüne bilimsel gezi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Bryant J et al. (2002). Bioethics for scientists. John Wiley and Sons, Ltd 2.Snustad D P and Simmons M J (2000). Principles of genetics. 2nd edition John Wiley and Sons, Inc. 3.Browder L W, Erickson C A Jeffery W R (1991). Developmental biology. Saunders College Publishing. 4.Beril N J and Karp G (1976). Development. TATA McGraw-Hill Puplishing Company Ltd. 5.Smith C P W, Williams P L and Treadgold S (1984). Basic human embryology. 3rd Edition ELBS Churchill Livingstone. 6.Sadler T W (1990). Langman’s Medical embryology. 6th Edition Williams & Wilkins.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
1
6
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
52
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyolojide yer alan kavram, sembol, formül, kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar, genellemeler ışığında biyolojik olay ve mekanizmaları analiz eder, kavramlar arasında ilişki kurar.X
2
Bilim tarihi ve bilimin doğası hakkında bilgiye sahiptir.X
3
Biyoloji öğretim programının standartlarına, konu ile ilgili kazanımlara uygun öğretim planı yapar ve bu planı uygulayabilir.X
4
Eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.X
5
Bireysel farklılıkları, gelişim ve öğrenme özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme öğretme ortamlarını sağlar.X
6
Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili bilgiye ulaşmak için araştırmalar yapar, ulusal ve uluslararası kaynakları kullanır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X
7
Alanıyla ilgili dersleri başarılı bir şekilde yürütmek için alan, öğretmenlik meslek bilgisine ve becerisine sahiptir.X
8
Biyoloji laboratuvar tekniklerini, araç ve gereçlerini tanır ve kullanır, biyolojik boya, çözelti-preparat hazırlama, anatomik-morfolojik inceleme, doku kültürü gibi biyoloji laboratuvarı yöntem ve tekniklerini uygular.X
9
Öğrenmenin çok yönlü doğasını dikkate alır, ürün kadar süreci değerlendirir, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir biçimde kullanır.X
10
Alanı ile ilgili bir materyal tasarlar bu materyali ilgili öğrenme öğretme durumlarında kullanır.X
11
Alanı ile ilgili proje tasarlar, uygulamada karşılaşılan güçlükler karşısında eleştirel değerlendirmeler yapar.X
12
Hayat boyu öğrenmeyi benimser, yeniliklere ve değişimlere açık öğrenme öğretme yaklaşımları uygular, güçlü ve zayıf yönlerini bilir, güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.X
13
Öğretim sürecinde karşılaştığı sorunlar karşısında farklı yollar kullanır, sahip olduğu bilginin değerlendirilmesinde eleştirel, sorgulayıcı bir yaklaşım izler.X
14
Biyolojinin tıp, eczacılık, fizik, kimya, tarım, biyoteknoloji gibi diğer bilim dalları ile ilişkisini kurar.X
15
Alanı ile ilgili toplumsal projelerde görev alır, ilgili kurumlarla ortak çalışır, düşüncelerini sözlü ve yazılı bir şekilde ifade eder.X
16
Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilir.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme ortamlarında etkin biçimde kullanır.X
18
Mesleki gelişime yönelik öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.X
19
Çevre bilincinde sahiptir ve öğrencilerine bu bilinci geliştirmeye yönelik ortamlar hazırlar.X
20
Biyoloji okuryazarı birey olarak bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir biçimde kullanır.X