GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİYOİSTATİSTİK/BİY307A
Dersin Adı: BİYOİSTATİSTİK
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Ali GÜL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/aligul
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aligul@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Biyoloji eğitiminde yapılacak bilimsel araştırma ve değerlendirme çalışmalarında istatistiğin önemli bir disiplin olduğunu kavrayabilir.
Toplumların, grupların ve sosyal sınıfların birçok problemlerinin istatistiki yöntemlerle en doğru ve kısa sürede tespit edilebildiğini kavrayabilir.
Öğretim planlamalarında uygulamalarında ve değerlendirilmesinde istatistik metotlardan faydalanabilir.
Biyolojik problemlerin analizinde uygun istatistik metotlarını seçebilir.
Biyolojik problemleri sayısal esaslara göre değerlendirme alışkanlığı kazanabilir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İstatistik metotların önemi, temel istatistik kavramlar
2. Hafta  Frekans bölünmesi, istatistik tablolar, grafikler
3. Hafta  Ortalamalar
4. Hafta  Değişim ölçüleri
5. Hafta  Normal dağılım, binom dağılımı
6. Hafta  Poisson bölünmesi
7. Hafta  Örnek problemler ve sınıf içi uygulama çalışmaları
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Korelasyon ve regresyon
10. Hafta  T testi
11. Hafta  Khi-kare
12. Hafta  Varyans analizi
13. Hafta  Hayati istatistikler
14. Hafta  Örnek problemler ve sınıf içi uygulama çalışmaları
15. Hafta  Örnek problemler ve sınıf içi uygulama çalışmaları
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Velicangil, S., Biyoistatistik, Filiz Kitapevi, İstanbul, 1984. -Esin, A., Ekni, M. ve Gamgam, H., Sağlık Bilimlerinde İstatistik, Gazi Üniv. Yayın No: 171, Fen Edebiyat Fak.Yayın No: 23, Ankara, 1991. -Çil, B., İstatistik, Tutibay Yayınları, Ankara, Ekim 1994. -Kan, İ., Biyoistatistik Uygulama Kitabı, Uludağ Üniv. Basımevi, 1989. -Sinoplu H.Y., İstatistik ve Araştırma Metotları, Ankara Üniv. Fen Fak., Ankara, 1984.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
20
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
4
20
 Diğer
14
2
28
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyolojide yer alan kavram, sembol, formül, kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar, genellemeler ışığında biyolojik olay ve mekanizmaları analiz eder, kavramlar arasında ilişki kurar.X
2
Bilim tarihi ve bilimin doğası hakkında bilgiye sahiptir.X
3
Biyoloji öğretim programının standartlarına, konu ile ilgili kazanımlara uygun öğretim planı yapar ve bu planı uygulayabilir.X
4
Eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.X
5
Bireysel farklılıkları, gelişim ve öğrenme özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme öğretme ortamlarını sağlar.X
6
Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili bilgiye ulaşmak için araştırmalar yapar, ulusal ve uluslararası kaynakları kullanır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X
7
Alanıyla ilgili dersleri başarılı bir şekilde yürütmek için alan, öğretmenlik meslek bilgisine ve becerisine sahiptir.X
8
Biyoloji laboratuvar tekniklerini, araç ve gereçlerini tanır ve kullanır, biyolojik boya, çözelti-preparat hazırlama, anatomik-morfolojik inceleme, doku kültürü gibi biyoloji laboratuvarı yöntem ve tekniklerini uygular.X
9
Öğrenmenin çok yönlü doğasını dikkate alır, ürün kadar süreci değerlendirir, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir biçimde kullanır.X
10
Alanı ile ilgili bir materyal tasarlar bu materyali ilgili öğrenme öğretme durumlarında kullanır.X
11
Alanı ile ilgili proje tasarlar, uygulamada karşılaşılan güçlükler karşısında eleştirel değerlendirmeler yapar.X
12
Hayat boyu öğrenmeyi benimser, yeniliklere ve değişimlere açık öğrenme öğretme yaklaşımları uygular, güçlü ve zayıf yönlerini bilir, güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.X
13
Öğretim sürecinde karşılaştığı sorunlar karşısında farklı yollar kullanır, sahip olduğu bilginin değerlendirilmesinde eleştirel, sorgulayıcı bir yaklaşım izler.X
14
Biyolojinin tıp, eczacılık, fizik, kimya, tarım, biyoteknoloji gibi diğer bilim dalları ile ilişkisini kurar.X
15
Alanı ile ilgili toplumsal projelerde görev alır, ilgili kurumlarla ortak çalışır, düşüncelerini sözlü ve yazılı bir şekilde ifade eder.X
16
Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilir.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme ortamlarında etkin biçimde kullanır.X
18
Mesleki gelişime yönelik öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.X
19
Çevre bilincinde sahiptir ve öğrencilerine bu bilinci geliştirmeye yönelik ortamlar hazırlar.X
20
Biyoloji okuryazarı birey olarak bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir biçimde kullanır.X