GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SİTOLOJİ LAB/BİY205A
Dersin Adı: SİTOLOJİ LAB
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Mustafa YEL, Prof.Dr. Turan GÜVEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/musyel/, http://w3.gazi.edu.tr/web/tguven/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  musyel@gazi.edu.tr, tguven@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hücreyi tanımlama, prokaryot ve ökaryot hücreleri karşılaştırma.
Bitki ve hayvan hücresi arasındaki farkları açıklama.
Hücre zarı modellerini açıklama.
Hücre yüzey farklılaşmalarını tanımlama.
Sitoplazma ve organelleri tanımlama.
Hücre bölünmesini açıklama.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu derste laboratuvarda uygulama ve deneyler yapılmaktadır.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Prokaryot hücrelerin incelenmesi: Bakteri preparatının incelenmesi
2. Hafta  Ökaryot hücrelerin incelenmesi: Paramesyumun mitokondri ve çekirdeğinin vital olarak boyanması ve incelenmesi
3. Hafta  Hücre inceleme yöntem ve teknikleri
4. Hafta  Elektron mikroskopların incelenmesi, çalısma prensibi ve tanıtımı (bir laboratuvar gezisi)
5. Hafta  Sıvı- mozaik zar ve trilaminar zar yapısının incelenmesi
6. Hafta  Hücre yüzeyinin apikal, lateral ve bazal tarafındaki farklılasma ile meydana gelen yapıların incelenmesi
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Sitoplazmik organellerin incelenmesi: Endoplazmik Retikulum, Golgi kompleksi
9. Hafta  Lizozom ve peroksizom, Mitokondri, Kloroplastın incelenmesi Sentriyoller ve silin incelenmesi
10. Hafta  Lizozom ve peroksizom, Mitokondri, Kloroplastın incelenmesi Sentriyoller ve silin incelenmesi
11. Hafta  Nukleusun ince yapısı, por kompleksi ve nükleozomun yapısının incelenmesi
12. Hafta  Nukleusun ince yapısı, por kompleksi ve nükleozomun yapısının incelenmesi
13. Hafta  Hücre inkluzyonlarının incelenmesi
14. Hafta  Soğan kök ucu hücrelerinden hazırlanan preparatta mitoz bölünmenin incelenmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fawcett, DW, 1967. An Atlas of Fine Structure The Cell. WB. Saunders Company, USA. - Ghadially, FN, 1997, Ultrastructural Pathology of the Cell and M
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
2
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
1
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
1
5
 Diğer
1
1
1
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
60
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Biyolojide yer alan kavram, sembol, formül, kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar, genellemeler ışığında biyolojik olay ve mekanizmaları analiz eder, kavramlar arasında ilişki kurar.X
2
Bilim tarihi ve bilimin doğası hakkında bilgiye sahiptir.X
3
Biyoloji öğretim programının standartlarına, konu ile ilgili kazanımlara uygun öğretim planı yapar ve bu planı uygulayabilir.X
4
Eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.X
5
Bireysel farklılıkları, gelişim ve öğrenme özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme öğretme ortamlarını sağlar.X
6
Biyoloji ve biyoloji eğitimi ile ilgili bilgiye ulaşmak için araştırmalar yapar, ulusal ve uluslararası kaynakları kullanır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.X
7
Alanıyla ilgili dersleri başarılı bir şekilde yürütmek için alan, öğretmenlik meslek bilgisine ve becerisine sahiptir.X
8
Biyoloji laboratuvar tekniklerini, araç ve gereçlerini tanır ve kullanır, biyolojik boya, çözelti-preparat hazırlama, anatomik-morfolojik inceleme, doku kültürü gibi biyoloji laboratuvarı yöntem ve tekniklerini uygular.X
9
Öğrenmenin çok yönlü doğasını dikkate alır, ürün kadar süreci değerlendirir, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini etkili bir biçimde kullanır.X
10
Alanı ile ilgili bir materyal tasarlar bu materyali ilgili öğrenme öğretme durumlarında kullanır.X
11
Alanı ile ilgili proje tasarlar, uygulamada karşılaşılan güçlükler karşısında eleştirel değerlendirmeler yapar.X
12
Hayat boyu öğrenmeyi benimser, yeniliklere ve değişimlere açık öğrenme öğretme yaklaşımları uygular, güçlü ve zayıf yönlerini bilir, güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.X
13
Öğretim sürecinde karşılaştığı sorunlar karşısında farklı yollar kullanır, sahip olduğu bilginin değerlendirilmesinde eleştirel, sorgulayıcı bir yaklaşım izler.X
14
Biyolojinin tıp, eczacılık, fizik, kimya, tarım, biyoteknoloji gibi diğer bilim dalları ile ilişkisini kurar.X
15
Alanı ile ilgili toplumsal projelerde görev alır, ilgili kurumlarla ortak çalışır, düşüncelerini sözlü ve yazılı bir şekilde ifade eder.X
16
Bir yabancı dili günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanabilir.X
17
Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme ortamlarında etkin biçimde kullanır.X
18
Mesleki gelişime yönelik öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.X
19
Çevre bilincinde sahiptir ve öğrencilerine bu bilinci geliştirmeye yönelik ortamlar hazırlar.X
20
Biyoloji okuryazarı birey olarak bilgiye ulaşma yollarını bilir ve etkin bir biçimde kullanır.X