GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (NANO TEKNOLOJİ VE UYGULAMALI)/KİM508A
Dersin Adı: SEÇMELİ (NANO TEKNOLOJİ VE UYGULAMALI)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 10 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. İbrahim Uslu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://gazi.academia.edu/ibrahimUSLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  profibrahimuslu@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; nanobilim ve nanoteknoloji hakkındaki bilgilerini geliştirecektir.
Öğrenciler, nanoteknolojinin uygulamaları ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Öğrenciler doğada nanoteknoloji uygulamaları hakkında bilgi edineceklerdir.
Nanoyapılı malzemelerin çeşitli fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerini öğrenecektir.
Nanoyapılı malzemelerin yapısını inceleyen ve aydınlatan cihazlar ve teknolojisi hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
Öğrenciler nanoteknolojinin tıpta, endüstride, savunma sanayiinde, elektronik cihazlarda, çevre, ziraat ve tarım alanlarında kullanıldığı yerleri öğre



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Nano Bilim ve nanoteknolojiye Giriş
2. Hafta  Nanobilim ve Nanoteknolojinin tarihçesi, gelişimi
3. Hafta  Nanobilim ve Nanoteknolojinin bugünkü ve gelecekteki olası kullanım alanları, nanomühendislik
4. Hafta  Nanokompozitlerin eldesi ve sınıflandırılması
5. Hafta  Nanomalzemelerin uygulamaları, sentezlenmesi ve karakterizasyonu
6. Hafta  Nanokompozitlerin özellikleri ve karakterizasyonu
7. Hafta  Nano teknolojinin ve nanorobotların tıpta ve savunma sanayiinde kullanımı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Nanobiyoteknolojik gelişmeler ve nanoteknolojinin tarım, ziraat ve çevre bilimlerinde kullanımı
10. Hafta  Nanobiyoteknoloji: Biyomalzemeler, sentezleri ve kullanım alanları
11. Hafta  Doku mühendisliği: Yapay dokular, yara sargı malzemeleri ve laboratuar uygulaması
12. Hafta  Karbon nanotüpler ve yapılarının incelenmesi. Atomik kuvvet mikroskobu (AFM) ve öğrencilerle laboratuvar uygulaması
13. Hafta  Nanoyapı incelemesinde kullanılan diğer cihaz ve teknikler ve laboratuar uygulamaları (TEM, SEM ve XRD vs)
14. Hafta  Genel olarak dersin değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Bhushan, Bharat, Springer Handbook of Nanotechnology,Springer - Verlag, 2004.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Uygulama mevcuttur. Staj yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Maddenin yapısını, özelliklerini, sınıflandırılmasını ve değişimini açıklamada yararlanılan kavram, model, prensip, teori ve kanunları irdeler.X
2
Maddelerin analizinde ya da sentezinde kullanılan yöntemleri ve bu yöntemlerde kullanılan cihazların nasıl çalıştığını açıklar.X
3
Bilim tarihi, felsefesi, sosyolojisi ve psikolojisi ile kimya biliminin doğası arasında ilişki kurarak bilimsel bilginin özelliklerini açıklar.X
4
Kimya alanındaki bilgilerle diğer disiplinler arasında ilişki kurar.X
5
9-12. sınıf öğrencilerine kimya kavramlarının öğretilmesinde kullanılan sorgulama araştırma, argümantasyon, kavram haritası, anlam çözümleme tabloları, tahmin et-gözle-açıkla gibi strateji, yöntem ve teknikleri irdeleyerek bunların kullanımlarını örneklerle açıklar.X
6
Davranışçı, bilişsel, sosyobilişsel ve nörofizyolojik öğrenme kuramlarının kapsam ve sınırlıklarını anlar ve bunların kimya eğitim-öğretimine yansımalarını açıklar.X
7
Çeşitli bilim dallarında ve özellikle kimya biliminde ulusal ve uluslararası kültürlerin katkılarını ifade ederek, bu kültürlerin güncel sosyobilimsel tartışmalı konularla ilgili bakış açılarını irdeler.X
8
Kimya ve kimya eğitimi ile ilgili problemleri fark eder, analiz eder ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerisi geliştirir.X
9
Kimya dersinde öğrencilerin ön bilgilerini ve öğrenme zorluklarını analiz eder; konu ve öğrenci özelliklerine göre öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.X
10
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişmelerine katkı sağlayacak özelliklerde kimya konuları ile ilgili model, oyun, deney düzeneği ve görsel ders notları gibi çeşitli öğretim materyalleri hazırlar.X
11
Kimyanın çeşitli konularında öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesinde açık uçlu, çoktan seçmeli, boşluk doldurma gibi geleneksel, tanımlayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid gibi alternatif ve otantik değerlendirme yaklaşımlarının kullanıldığı uygulama örnekleri geliştirir ve uygular.X
12
Kimya ile ilgili herhangi bir kavramın öğretiminde karşılaştığı sorunu çözebilmek amacı ile bireysel olarak bir araştırma tasarlar, uygular ve meslektaşları ile işbirliği yaparak kimya ve kimya eğitimine katkı sağlayacak ortak projeler yürütür.X
13
Öz düzenleme ve öz değerlendirme gibi biliş ötesi faaliyetleri devreye sokarak kimya ve kimya eğitimi ile ilgili bilgi ve becerilerini gözden geçirir.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyi hayat felsefesi haline getirerek kimya ve kimya eğitimi ile ilgili yeni gelişmeleri takip etmek için kütüphane ve internet imkanlarını etkin bir şekilde kullanır.X
15
Karşılaştığı problemlerin çözümlerinde kullanılabilecek kimya ve kimya eğitimiyle ilgili bilişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek bunları etkili bir şekilde kullanır.X
16
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip bu bilgileri yeterli düzeyde kullanır ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.X
17
Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini anlar ve uygulamada kullanır.X
18
Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar.X
19
Kimya bilimi ve eğitimi ile ilgili tüm uygulamalarında bilimsel ve demokratik toplumun kültürel ve etik değerlerine uygun davranırX
20
Görev yaptığı eğitim kurumunda öğrencilerin ve çalışanların sağlığını koruma; iş güvenliğini sağlama ve özellikle kimya laboratuvarlarında güvenlik kurallarına uygun ortam oluşturma konusunda bilgi ve beceri sahibidir.X