GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANALİZ-II/KİM104G
Dersin Adı: ANALİZ-II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  ANALİZ II
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Sevgi Atlıhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/asevgi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asevgi@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrencinin elemanter polinomlar, üstel logaritmik ve trigonometrik fonksiyonlar için anti-türev bulması mümkün olacak.
Öğrencinin bir eğri altında kalan alan olarak geometrik açıdan integrali yorumlaması mümkün olacak
Öğrencinin bir Riemann toplamı limiti olarak bir integrali inşa etmesi mümkün olacak
Öğrencinin sol toplamı, sağ toplamı, orta ve trapez kurallarını kullanarak yaklaşık bir integral hesaplaması mümkün olacak
Öğrencinin değişken limit (ler) ile bir integral olarak belirsiz integrali yorumlaması mümkün olacaktır.
Öğrencinin bir anti-türevi kullanarak integrali değerlendirmesi mümkün olacak
Öğrencinin bir eğrinin altındaki bölgenin hacmini integral kullanarak hesaplaması mümkün olacak.
Öğrencinin bir eğrinin uzunluğunu ve dönel yüzeyin alanını integral kullanarak hesaplaması mümkün olacak.
Öğrencinin Rieamann integrali tanımına uymayan genelleştirilmiş integralleri kavraması mümkün olacak.
Öğrencinin diziler ve seriler üzerine olan kavramları sorgulaması mümkün olacak
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Belirsiz integraller ve integral alma yöntemleri
2. Hafta  Belirsiz integraller ve integral alma yöntemleri
3. Hafta  Belirsiz integraller ve integral alma yöntemleri
4. Hafta  Belirsiz integraller ve integral alma yöntemleri
5. Hafta  Aralıkların parçalanması, belirli integraller ve integrallerin türevi
6. Hafta  Ortalama değer teoremleri ve alan hesabı
7. Hafta  İki eğri arasındaki alan hesabı ve kesit yöntemi ile hacim hesabı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Kabuk ve disk yöntemleri ile hacim hesapları
10. Hafta  Eğri uzunluğu hesabı ve dönel yüzeylerin alanı
11. Hafta  Genelleştirilmiş integraller
12. Hafta  Diziler
13. Hafta  Seriler
14. Hafta  Seriler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.CALCULUS AND ANALYTIC GEOMETRY, R. C. Fisher- A. D. Ziebur. 2.Genel Matematik, Mustafa Balcı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
132
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Maddenin yapısını, özelliklerini, sınıflandırılmasını ve değişimini açıklamada yararlanılan kavram, model, prensip, teori ve kanunları irdeler.X
2
Maddelerin analizinde ya da sentezinde kullanılan yöntemleri ve bu yöntemlerde kullanılan cihazların nasıl çalıştığını açıklar.X
3
Bilim tarihi, felsefesi, sosyolojisi ve psikolojisi ile kimya biliminin doğası arasında ilişki kurarak bilimsel bilginin özelliklerini açıklar.X
4
Kimya alanındaki bilgilerle diğer disiplinler arasında ilişki kurar.X
5
9-12. sınıf öğrencilerine kimya kavramlarının öğretilmesinde kullanılan sorgulama araştırma, argümantasyon, kavram haritası, anlam çözümleme tabloları, tahmin et-gözle-açıkla gibi strateji, yöntem ve teknikleri irdeleyerek bunların kullanımlarını örneklerle açıklar.X
6
Davranışçı, bilişsel, sosyobilişsel ve nörofizyolojik öğrenme kuramlarının kapsam ve sınırlıklarını anlar ve bunların kimya eğitim-öğretimine yansımalarını açıklar.
7
Çeşitli bilim dallarında ve özellikle kimya biliminde ulusal ve uluslararası kültürlerin katkılarını ifade ederek, bu kültürlerin güncel sosyobilimsel tartışmalı konularla ilgili bakış açılarını irdeler.
8
Kimya ve kimya eğitimi ile ilgili problemleri fark eder, analiz eder ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerisi geliştirir.X
9
Kimya dersinde öğrencilerin ön bilgilerini ve öğrenme zorluklarını analiz eder; konu ve öğrenci özelliklerine göre öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.X
10
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişmelerine katkı sağlayacak özelliklerde kimya konuları ile ilgili model, oyun, deney düzeneği ve görsel ders notları gibi çeşitli öğretim materyalleri hazırlar.X
11
Kimyanın çeşitli konularında öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesinde açık uçlu, çoktan seçmeli, boşluk doldurma gibi geleneksel, tanımlayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid gibi alternatif ve otantik değerlendirme yaklaşımlarının kullanıldığı uygulama örnekleri geliştirir ve uygular.X
12
Kimya ile ilgili herhangi bir kavramın öğretiminde karşılaştığı sorunu çözebilmek amacı ile bireysel olarak bir araştırma tasarlar, uygular ve meslektaşları ile işbirliği yaparak kimya ve kimya eğitimine katkı sağlayacak ortak projeler yürütür.
13
Öz düzenleme ve öz değerlendirme gibi biliş ötesi faaliyetleri devreye sokarak kimya ve kimya eğitimi ile ilgili bilgi ve becerilerini gözden geçirir.
14
Yaşam boyu öğrenmeyi hayat felsefesi haline getirerek kimya ve kimya eğitimi ile ilgili yeni gelişmeleri takip etmek için kütüphane ve internet imkanlarını etkin bir şekilde kullanır.X
15
Karşılaştığı problemlerin çözümlerinde kullanılabilecek kimya ve kimya eğitimiyle ilgili bilişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek bunları etkili bir şekilde kullanır.X
16
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip bu bilgileri yeterli düzeyde kullanır ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.X
17
Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini anlar ve uygulamada kullanır.
18
Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar.X
19
Kimya bilimi ve eğitimi ile ilgili tüm uygulamalarında bilimsel ve demokratik toplumun kültürel ve etik değerlerine uygun davranırX
20
Görev yaptığı eğitim kurumunda öğrencilerin ve çalışanların sağlığını koruma; iş güvenliğini sağlama ve özellikle kimya laboratuvarlarında güvenlik kurallarına uygun ortam oluşturma konusunda bilgi ve beceri sahibidir.