GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I/KİM401M
Dersin Adı: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Hüseyin AKKUŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/akkus
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  akkus@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çağdaş öğretim yaklaşımlarının felsefi temellerini bilir ve kimya öğretimindeki yerini tartışır.
Kimya eğitimindeki başlıca öğrenme ve öğretme teorilerini açıklar ve karşılaştırır.
Kimya öğretiminde kullanılacak öğretim materyali ve etkinlikleri hazırlar.
Öğrencilerin düzeyine ve konuya göre hangi öğretim tekniğini kullanacağını bilir.
Kimya öğretiminde kullanılacak ölçme değerlendirme tekniklerini bilir ve öğrenci kazanımlarını çok yönlü olarak ölçebilir.
Fen okuryazarı bireyin özelliklerini betimler ve kendini fen okur-yazarında bulunması gereken özellikler açısından değerlendirir.
Kimya eğitiminin amacını ve önemini açıklar.
Kimya eğitiminde kullanılabilecek öğretim yöntem ve tekniklerin farkına varır.
Pedagojik alan bilgisinin doğasını kavrar.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yapılandırıcı ve Davranışçı öğrenme teorilerinin "öğrenme" üzerine argümanlarının karşılaştırılması ve tartışılması
2. Hafta  Bir kimya öğretmeninin sahip olması gereken bilgilerin; pedagojik alan bilgisinin ve temel bileşenlerinin tanıtılması ve ayrı ayrı incelenmesi
3. Hafta  Kavram nedir? Çeşitli Kavram haritası etkinliklerinin sınıf içinde uygulanması ve öğrenme üzerine etkisinin tartışılması
4. Hafta  Sunuş yoluyla öğrenme stratejisi/Düz Anlatım, Buluş yoluyla öğrenme Stratejisi, Araştırma ve soruşturmaya dayalı öğretim stratejisi
5. Hafta  Öğrenme döngüleri, 5E modeli ile hazırlanan etkinliğin uygulanışı ve etkiliğinin tartışılması
6. Hafta  Sorgulayıcı-Araştırma Öğretim yönteminin sınıf içinde uygulanması, yöntem hakkında tartışma ve yöntemin teorik çerçevesinin sunumu
7. Hafta  Vize
8. Hafta  İşbirlikli, rekabete dayanan ve bireysel öğrenme yöntemlerinin etkinlikle sınıf içinde uygulanması ve yöntemlerin birbirleriyle karşılaştırılması
9. Hafta  Bilimsel süreç becerileri ve öğretim programındaki yeri, Laboratuvar Destekli Kimya Öğretimi
10. Hafta  Analojiler, Analojilerle Öğretim Modeli
11. Hafta  Çoklu zeka kuramı
12. Hafta  Kavramsal değişim metinleri
13. Hafta  Probleme dayalı öğrenme yöntemi, Proje tabanlı öğrenme
14. Hafta  Kimya Eğitiminde ölçme-değerlendirme, Alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerinin ve farklı soru türlerinin kullanılması, soruların bilişsel düzeyi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Understanding and Developing Science Teachers' Pedagogical Content Knowledge, John Loughran, Amanda Berry, Pamela Mulhall, 2. Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II, O. Karamustafaoğlu, S. Yaman, 3. Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi, S. Çepni, 3. Fen ve Teknoloji Öğretimi, M. Bahar, 4. Fen Öğretimi ve Öğrenimi, B. Atasoy
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Grup Çalışması, 6: Beyin Fırtınası, 7: Bireysel Çalışma, 8: TGA, 9: Kavram Haritası
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
6
20
 Uygulama
4
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
3
2
6
 Rapor hazırlama
6
2
12
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
3
1
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
105
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Maddenin yapısını, özelliklerini, sınıflandırılmasını ve değişimini açıklamada yararlanılan kavram, model, prensip, teori ve kanunları irdeler.X
2
Maddelerin analizinde ya da sentezinde kullanılan yöntemleri ve bu yöntemlerde kullanılan cihazların nasıl çalıştığını açıklar.X
3
Bilim tarihi, felsefesi, sosyolojisi ve psikolojisi ile kimya biliminin doğası arasında ilişki kurarak bilimsel bilginin özelliklerini açıklar.X
4
Kimya alanındaki bilgilerle diğer disiplinler arasında ilişki kurar.X
5
9-12. sınıf öğrencilerine kimya kavramlarının öğretilmesinde kullanılan sorgulama araştırma, argümantasyon, kavram haritası, anlam çözümleme tabloları, tahmin et-gözle-açıkla gibi strateji, yöntem ve teknikleri irdeleyerek bunların kullanımlarını örneklerle açıklar.X
6
Davranışçı, bilişsel, sosyobilişsel ve nörofizyolojik öğrenme kuramlarının kapsam ve sınırlıklarını anlar ve bunların kimya eğitim-öğretimine yansımalarını açıklar.X
7
Çeşitli bilim dallarında ve özellikle kimya biliminde ulusal ve uluslararası kültürlerin katkılarını ifade ederek, bu kültürlerin güncel sosyobilimsel tartışmalı konularla ilgili bakış açılarını irdeler.X
8
Kimya ve kimya eğitimi ile ilgili problemleri fark eder, analiz eder ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerisi geliştirir.X
9
Kimya dersinde öğrencilerin ön bilgilerini ve öğrenme zorluklarını analiz eder; konu ve öğrenci özelliklerine göre öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.X
10
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişmelerine katkı sağlayacak özelliklerde kimya konuları ile ilgili model, oyun, deney düzeneği ve görsel ders notları gibi çeşitli öğretim materyalleri hazırlar.X
11
Kimyanın çeşitli konularında öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesinde açık uçlu, çoktan seçmeli, boşluk doldurma gibi geleneksel, tanımlayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid gibi alternatif ve otantik değerlendirme yaklaşımlarının kullanıldığı uygulama örnekleri geliştirir ve uygular.X
12
Kimya ile ilgili herhangi bir kavramın öğretiminde karşılaştığı sorunu çözebilmek amacı ile bireysel olarak bir araştırma tasarlar, uygular ve meslektaşları ile işbirliği yaparak kimya ve kimya eğitimine katkı sağlayacak ortak projeler yürütür.X
13
Öz düzenleme ve öz değerlendirme gibi biliş ötesi faaliyetleri devreye sokarak kimya ve kimya eğitimi ile ilgili bilgi ve becerilerini gözden geçirir.X
14
Yaşam boyu öğrenmeyi hayat felsefesi haline getirerek kimya ve kimya eğitimi ile ilgili yeni gelişmeleri takip etmek için kütüphane ve internet imkanlarını etkin bir şekilde kullanır.X
15
Karşılaştığı problemlerin çözümlerinde kullanılabilecek kimya ve kimya eğitimiyle ilgili bilişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek bunları etkili bir şekilde kullanır.X
16
Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip bu bilgileri yeterli düzeyde kullanır ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.X
17
Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini anlar ve uygulamada kullanır.X
18
Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar.X
19
Kimya bilimi ve eğitimi ile ilgili tüm uygulamalarında bilimsel ve demokratik toplumun kültürel ve etik değerlerine uygun davranırX
20
Görev yaptığı eğitim kurumunda öğrencilerin ve çalışanların sağlığını koruma; iş güvenliğini sağlama ve özellikle kimya laboratuvarlarında güvenlik kurallarına uygun ortam oluşturma konusunda bilgi ve beceri sahibidir.X