GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ- (GEOMETRİDE ÖZEL KONULAR)/MAT524A
Dersin Adı: SEÇMELİ- (GEOMETRİDE ÖZEL KONULAR)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 10 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Hasan Hüseyin UĞURLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~hugurlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hugurlu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler geometrilerin metrikler ile kurulduğunu ve diğer kavramların metriğe bağlı olarak tanımlandığını fark ederler.
Öklid, Lorentz ve Galile düzlemlerindeki açı ve geometrik yer kavramlarını karşılaştırma fırsatı bulurlar.
Öklid, Lorentz ve Galile düzlemindeki hareket denklemlerini karşılaştırırlar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öklid metriği ve önemi
2. Hafta  Trigonometrik çember, açı ve açı ölçüsü
3. Hafta  Öklid düzleminin hareket denklemleri ve uygulamalar
4. Hafta  Ortogonal matrisler
5. Hafta  Öklid düzleminde geometrik yerler
6. Hafta  Lorentz metriği ve önemi
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Lorentz çemberleri ve Lorentz açıları
9. Hafta  Lorentz düzleminin hareket denklemleri ve uygulamalar
10. Hafta  Lorentz düzleminde geometrik yerler
11. Hafta  Galile metriği ve önemi
12. Hafta  Galile çemberi ve Galile açısı
13. Hafta  Galile düzleminin hareket denklemleri ve uygulamalar Galile düzleminde matrisler
14. Hafta  Galile düzleminde geometrik yerler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  I. M. Yaglom ‘’ A simple non – Euclidean geometry and its physical basis’’ Springer-Verlag, New York (1969).
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
12
1
12
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
2
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
128
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X