GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ- (BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK)/MAT522A
Dersin Adı: SEÇMELİ- (BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 10 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Arş. Gör. Dr. Hilal Gülkılık
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ghilal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ghilal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mathematicanın programlama ortamını anlayacak
farklı matematik problemlerini mathematica kullanarak çözebilecek
Mathematica programları yazabilecek
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  -
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  -
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  -
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanıtım
2. Hafta  Mathematica hesap makinesi. Sayılar, cebirsel hesaplamalar. Trigonometrik hesaplamalar, değişkenler, eşitsizlikler =, :=, ==
3. Hafta  Fonksiyonları tanımlama. fonksiyon formülleri, anonimus fonksiyonlar
4. Hafta  Listeler. Liste üreten fonksiyonlar.
5. Hafta  Başlıkları değiştirmek
6. Hafta  Küme teorisi ve mantık
7. Hafta  Toplam ve çarpımlar
8. Hafta  Döngüler
9. Hafta  Yerine koyma, Mathematica kuralları
10. Hafta  Pattern eşleştirme
11. Hafta  Çok tanımlı fonksiyonlar
12. Hafta  Döngülü fonksiyonlar
13. Hafta  DOğrusal cebir vektörler ve matrisler
14. Hafta  Grafikler, iki boyutlu grafikler üç boyutlu grafikler
15. Hafta  Calculus ve denklemler
16. Hafta  Dersin değerlendirilmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Roozbeh Hazrat, Mathematica: A Problem Centered Approach, 1st Edition Cheung, Keough, Gross, and Landraitis, Getting Started with Mathematica, 3rd E
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
25
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
75
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
25
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
14
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
1
23
23
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X