GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ- (CEBİRDE ÖZEL KONULAR)/MAT520A
Dersin Adı: SEÇMELİ- (CEBİRDE ÖZEL KONULAR)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 10 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç Dr. Selami ERCAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ercans
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ercans@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Karmaşık cebirsel yapılardaki durumu anlama ve söyelebilme
Grafları yazabilme
Cebirsel yapıların kategorileri belirleme
Bir kategorideki nesneleri tanımlayabilme
monomorfizmaları sınıflandırma
Alt nesneleri belirleme
Okların tiplerini belirleme
Grafların homomorfizmalarını yazabilme
Bir kategorideki objeleri tanımlayabilme
Grafları çizebilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Küme ve fonkiyon
2. Hafta  Graph ve Graphların homomorfizmaları
3. Hafta  Graph ve Graphların homomorfizmaları
4. Hafta  Graph ve Graphların homomorfizmaları
5. Hafta   Cebirsel yapıların kategorileri
6. Hafta  Cebirsel yapıların kategorileri
7. Hafta  Cebirsel yapıların kategorileri
8. Hafta  Cebirsel yapıların kategorileri
9. Hafta  Cebirsel yapıların kategorileri
10. Hafta  Bir kategorideki nesne ve objelerin tanımı
11. Hafta  Bir kategorideki nesne ve objelerin tanımı
12. Hafta  monomorfizmalar
13. Hafta  Alt nesneler
14. Hafta  Okların tipleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ders notları, Homotopical and Higher Algebra ETH Zurich University
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
2
 Uygulama
1
2
 Projeler
1
2
 Pratik
1
2
 Quiz
1
2
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
1
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X