GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ- (MATEMATİKTE TEMEL KAVRAMLAR II)/MAT514A
Dersin Adı: SEÇMELİ- (MATEMATİKTE TEMEL KAVRAMLAR II)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 10 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Sevgi Atlıhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/asevgi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asevgi@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematik lisans programı tamamlandığında, lise programındaki matematiksel kavramların tamamen yapılandığı düşüncesi yaygındır
Fakat yapılan araştırmaların ortaya koyduğu durum tamamen farklıdır.
Bu dersin sonunda öğretmen adaylarının bu kavramlarla ilgili anlayışları gelişir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kompleks sayı, kümelerde sıralama bağıntısı, kümenin çapı
2. Hafta  Bazı dönüşümlere lineeer denmesinin gerekçeleri, limit, süreklilik ve türevin geometrik yorumları,
3. Hafta  Limit, süreklilik ve türev kavramlarının çok değişkenli fonksiyonlardaki durumları ile tek değişkenli fonksiyonlardaki durumlarının karşılaştırılması
4. Hafta  Uzunluk, alan ve hacim kavramları ile aralarındaki ilişkilerin tartışılması,
5. Hafta  Benzerlik, bölme oranı, geometrik yer gibi temel geometrik kavramların tartışılması
6. Hafta   Bazı dönüşümlere lineeer denmesinin gerekçelerinin belirlenmesi.
7. Hafta  Uzunluk, alan ve hacim kavramları ile aralarındaki ilişkilerin tartışılması
8. Hafta   Ara sınav.
9. Hafta   Mutlak değer ve metrik kavramları arasındaki ilişkinin incelenmesi.
10. Hafta   Reel sayılar ve çember arasındaki ilişkinin incelenmesi.
11. Hafta   Sayılabilir ve sayılamaz küme kavramının tanım ve özelliklerinin incelenmesi.
12. Hafta   Öklidyen ve Öklidyen olmayan geometrilerin incelenmesi.
13. Hafta   Doğal sayılar, tamsayılar, rasyonel sayılar ve reel sayıların inşasının incelenmesi.
14. Hafta   Kesir, oran, orantı ve rasyonel sayı kavramlarının arasındaki ilişkinin incelenmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Matematik programlarında yer alan kavramlarla ilgili ulaşılabilecek ne kadar kaynak varsa bu kaynakların tamamı.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
2
20
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
7
1
7
 Sunu hazırlama
7
2
14
 Sunum
7
2
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
1
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
1
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
134
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X