GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ- (UYGULAMALI MATEMATİK)/MAT510A
Dersin Adı: SEÇMELİ- (UYGULAMALI MATEMATİK)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 10 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ziya ARGÜN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~ziya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ziya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Fourier serilerini tanıyabilirler ve verilen bir fonksiyonu Fourier serileri ile yaklaşabilirler
Kısmi türevli Denklemleri tanıyabilirler ve onları sınıflandırabilirler
Laplace ve Ters Laplace dönüşümler hakkında bilgi sahibi olurlar
Yaklaşık kök hesabi ve Jakobi yöntemlerini açıklayabilirler
Çeşitli tipteki Kısmi türevli Denklemlerin çözüm yollarını açıklayabilirler ve bu yollarla verilen Kısmi türevli Denklemleri çözebilirler




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dertsten başarılı olabilmek için Liner Cebir, Analiz ve Çok Değişkenli Analiz, Soyut Matematik, Diferansiyel Denklemler ve Analitik Geometri Dersl
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders ve içeriği hakkında bilgi vermek
2. Hafta  Periyodik fonksiyonlar ve özellikleri
3. Hafta  Belirli şartlara sahip fonksiyonlara Fourier serileri ile yaklaşmak
4. Hafta  Ortogonal ve Orta normal fonksiyonlar ve seriye açılımları
5. Hafta  Fonksiyonlara Fourier serileri ile yaklaşıldığında yapılabilecek maksimum hatanın hesaplanması
6. Hafta  Kısmi türevli diferensiyel denklemlerin tanıtımı ve kısmi türevli diferansiyel denklemlerin sınıflandırılması,
7. Hafta  Laplace dönüşümleri
8. Hafta  Ters Laplace dönüşümleri,
9. Hafta  2. mertebeden kısmi diferensiyel denklemlerin Laplace dönüşümü ile çözümü,
10. Hafta  2. mertebeden kısmi diferensiyel denklemlerin Laplace dönüşümü ile çözümü,
11. Hafta  3. ve 4. dereceden cebirsel denklemlerin çözümleri,
12. Hafta  Cebirsel denklemlerin Jacobi yöntemi ile çözülmesi,
13. Hafta  Yaklaşık kök hesabı,
14. Hafta  Özel fonksiyonlar ve uygulamaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Bu dersin içeriği ile ilgili bölümlere sahip her türlü kitap ve kaynak
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Açıklama, Soru-Yanıt, Gösterme,Tartışma, Beyin Fırtınası Tanısal öğr, Kavram Haritası, Araştırma, teknoloji destekli, problem çözme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
5
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
2
28
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
20
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
30
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
134
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X