GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (MATEMATİK EĞT. YAP. ARAŞ.)/MAT525M
Dersin Adı: SEÇMELİ (MATEMATİK EĞT. YAP. ARAŞ.)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 9 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe 9
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ziya Argün
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~ziya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ziya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematik Öğretmen adayları matematik eğitimi ile ilgili önemli akademik dergilerdeki yayınlardan haberdar olurlar
Matematik Öğretmen adayları ders tasarlarken yapılan araştırmalardan faydalanır
Matematik Öğretmen adayları öğretim yöntem ve teknikleri hakkında yapılan araştırmalardan bunların nasıl uygulanacağı ile ilgili ip uçları yakalar
Matematik Öğretmen adayları dersleri tasarlarken materyaller hakkında yapılan araştırmalardan faydalanır





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin Mahiyetinin açıklanması ve dersin nasıl yapılacağının belirlenmesi
2. Hafta  Literatürün taranması
3. Hafta   Sunumu yapılacak konunun belirlenmesi
4. Hafta  Toplanan Kaynakların uygunluğunun tesbiti
5. Hafta  Uygun kaynakların incelenmesi
6. Hafta  Uygun kaynakların incelenmesi
7. Hafta  Uygun kaynakların incelenmesi
8. Hafta  Uygun kaynakların incelenmesi
9. Hafta   Sunulacak konuşmanın hazırlanması
10. Hafta  Sunulacak konuşmanın raporlaştırılması
11. Hafta   Sunulacak konuşmanın raporlaştırılması
12. Hafta  Konuşmaların sunumu
13. Hafta  Konuşmaların sunumu
14. Hafta  Konuşmaların sunumu
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Matematik Eğitimi Literatüründe yayınlanmış olan bütün makaleler, sempozyumlarda sunulmuş bütün tebliğler
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Araştırma, sunum, gösteri, tartışma ve seminer
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
2
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
10
1
10
 Sunum
10
1
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
10
1
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
20
2
40
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
153
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X