GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (MATEMATİK SINIFLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME)/MAT521M
Dersin Adı: SEÇMELİ (MATEMATİK SINIFLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 9 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ayşe UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ayseu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ayseu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler matematik sınıflarında ölçme ve değerlendirme esaslarını bilir ve uygulayabilir.
Öğrenciler ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklar.
Öğrenciler ölçme ve değerlendirmenin matematik eğitimdeki önemini değerlendirir.
Öğrenciler matematiksel ölçme araçlarının niteliklerini açıklar.
Öğrenciler matematik eğitiminde klasik ve alternatif ölçme araçlarını ve özelliklerini açıklar.
Öğrenciler matematik eğitiminde değerlendirme çeşitlerini ve özelliklerini açıklar.
Öğrenciler matematik eğitiminde kazanıma uygun ölçme araçları geliştirir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Değerlendirme nedir?, Öğretim ile değerlendirme arasındaki ilişki
2. Hafta  Değerlendirme nedir?, Öğretim ile değerlendirme arasındaki ilişki,
3. Hafta  Matematik eğitiminde değerlendirmedeki standartlar, değerlendimenin amaçları
4. Hafta  Değerlendirmedeki standartlar, değerlendimenin amaçları
5. Hafta  Matematik eğitiminde neler değerlendirilmelidir?
6. Hafta  Matematik eğitiminde biçime yönelik değerlendirme ve özellikleri
7. Hafta  Matematik eğitiminde biçime yönelik değerlendirme ve özellikleri
8. Hafta  Matematik eğitiminde yeküne yönelik değerlendirme ve özellikleri
9. Hafta  Matematik eğitiminde yeküne yönelik değerlendirme ve özellikleri
10. Hafta  Matematiksel değerlendirmede kullanılan araçlar
11. Hafta  Matematiksel değerlendirmede kullanılan araçlar
12. Hafta  Matematik eğitiminde iyi bir değerlendirme aracının özellikleri ve örnekleri
13. Hafta  Matematik eğitiminde iyi bir değerlendirme aracının özellikleri ve örnekleri
14. Hafta  Matematik eğitiminde iyi bir değerlendirme aracının özellikleri ve örnekleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Ed. Karip, Emin (2008). Ölçme Ve Değerlendirmeı; Tan, Şeref (2008). Öğretimde Ölçme Değerlendirme KPSS El Kitabı; Tekin, Halil. Eğtimde Ölçme Ve Değer
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt.
 -- STAJ / UYGULAMA
   -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
20
1
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
20
1
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
20
1
20
 Sunum
20
1
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
20
1
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
20
1
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
148
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X