GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (MATEMATİK EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRETİM)/MAT519M
Dersin Adı: SEÇMELİ (MATEMATİK EĞİTİMİNDE AKTİF ÖĞRETİM)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 9 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Nihat BOZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~boz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  boz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematiksel bir sonucu, ilgili bir senaryoyu icra ettirerek keşfettirebilecekler








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Matematik öğretimi ve yapılandırmacı yaklaşım
2. Hafta  Problem ve problem çözme; tanımlar, adımlar, düşünme süreçleri.
3. Hafta  Bir matematik konusunun senaryolaştırılması ve bu senaryonun öğrencilerce icrası için etkinlikler.
4. Hafta  Ortaöğretim 9-12 matematik programındaki konular hakkında hazırlanmış çeşitli örnek senaryoların yapılandırıcı yaklaşımla tasarlanması ve uygulanması.
5. Hafta  Ortaöğretim 9-12 matematik programındaki konular hakkında hazırlanmış çeşitli örnek senaryoların yapılandırıcı yaklaşımla tasarlanması ve uygulanması.
6. Hafta  Ortaöğretim 9-12 matematik programındaki konular hakkında hazırlanmış çeşitli örnek senaryoların yapılandırıcı yaklaşımla tasarlanması ve uygulanması.
7. Hafta  Ortaöğretim 9-12 matematik programındaki konular hakkında hazırlanmış çeşitli örnek senaryoların yapılandırıcı yaklaşımla tasarlanması ve uygulanması.
8. Hafta  Ortaöğretim 9-12 matematik programındaki konular hakkında hazırlanmış çeşitli örnek senaryoların yapılandırıcı yaklaşımla tasarlanması ve uygulanması.
9. Hafta  Ortaöğretim 9-12 matematik programındaki konular hakkında hazırlanmış çeşitli örnek senaryoların yapılandırıcı yaklaşımla tasarlanması ve uygulanması.
10. Hafta  Ortaöğretim 9-12 matematik programındaki konular hakkında hazırlanmış çeşitli örnek senaryoların yapılandırıcı yaklaşımla tasarlanması ve uygulanması.
11. Hafta  Ortaöğretim 9-12 matematik programındaki konular hakkında hazırlanmış çeşitli örnek senaryoların yapılandırıcı yaklaşımla tasarlanması ve uygulanması.
12. Hafta  Ortaöğretim 9-12 matematik programındaki konular hakkında hazırlanmış çeşitli örnek senaryoların yapılandırıcı yaklaşımla tasarlanması ve uygulanması.
13. Hafta  Ortaöğretim 9-12 matematik programındaki konular hakkında hazırlanmış çeşitli örnek senaryoların yapılandırıcı yaklaşımla tasarlanması ve uygulanması.
14. Hafta  Ortaöğretim 9-12 matematik programındaki konular hakkında hazırlanmış çeşitli örnek senaryoların yapılandırıcı yaklaşımla tasarlanması ve uygulanması.
15. Hafta  Ortaöğretim 9-12 matematik programındaki konular hakkında hazırlanmış çeşitli örnek senaryoların yapılandırıcı yaklaşımla tasarlanması ve uygulanması.
16. Hafta  dersin değerlendirilmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Orta öğretim Matematik Öğretimi. Yök/Dünya Bankası Milli Eüitimi Geliştirme Projesi, Ankara. Teaching Mathematics, Sourcebook of Aids, Activities
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
25
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
75
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
25
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
1
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
20
2
40
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
10
1
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
1
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
154
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X