GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (MATEMATİK EĞİTİMİNDE SEÇME KONULAR)/MAT416M
Dersin Adı: SEÇMELİ (MATEMATİK EĞİTİMİNDE SEÇME KONULAR)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Sevgi Atlıhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/asevgi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asevgi@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kavramların özelliklerini bilir.
Kavram edinme koşullarını öğrenir.
Matematik eğitimindeki kavram öğretimi için kullanacağı materyalleri bilir( Anlam çözümleme tablosu,Kavram ağı,Kavram haritası, vb.)
Çeşitli matematik konularında zor algılanan kavramları tespit eder.
Matematik konularında zor algılanan kavramların nasıl öğretileceğini öğrenir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu ders Programdaki bütün dersler ile ilişkilidir.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kavram ve kavram öğrenme koşulları.
2. Hafta  Kavram ve kavram öğrenme koşulları.
3. Hafta  Matematik eğitimindeki kavram öğretimi için kullanılan materyaller( Anlam çözümleme tablosu,Kavram ağı,Kavaram haritası,vb.)
4. Hafta  Matematik eğitimindeki kavram öğretimi için kullanılan materyaller( Anlam çözümleme tablosu,Kavram ağı,Kavaram haritası,vb.)
5. Hafta  Öğrencilerin kavramakta güçlük çektiği matematik konularının tespit edilmesi.
6. Hafta  Kavramakta güçlük çekilen konulardaki zor algılanan kavramların tespit edilmesi.
7. Hafta  Kavramakta güçlük çekilen konulardaki zor algılanan kavramların tespit edilmesi.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Tespit edilen kavramların sınıflandırılması.
10. Hafta  Tespit edilen kavramların bilimsel temellerinin ortaya konması.
11. Hafta  Tespit edilen kavramların bilimsel temellerinin ortaya konması.
12. Hafta   Tespit edilen kavramların öğrenme ve öğretme koşullarını belirleme.
13. Hafta   Tespit edilen kavramların öğrenme ve öğretme koşullarını belirleme.
14. Hafta   Tespit edilen kavramların öğrenme ve öğretme koşullarını belirleme.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1)Matematik programlarında yer alan kavramlarla ilgili ulaşılabilecek ne kadar kaynak varsa bu kaynakların tamamı. 2)Matematik öğretimi ve MEB ders kitapları
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
2
20
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
6
1
6
 Sunum
5
1
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
1
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
1
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
87
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X