GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (MATEMATİK EĞİTİM FELSEFESİ)/MAT412M
Dersin Adı: SEÇMELİ (MATEMATİK EĞİTİM FELSEFESİ)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Nihat BOZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://w3.gazi.edu.tr/~boz/,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  boz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematiksel bilginin doğasını bilimsel olarak açıklayabilecekler
Matematik eğitiminin amaçlarını yorumlayabilecekler
Matematik eğitiminin ideolojisini açıklayabilecekler
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanıtımı
2. Hafta  Matematik Eğitim Felsefesi Nedir?
3. Hafta  Matematiğin mutlakiyetci felsefelerinin bir kritiği
4. Hafta  Matematik felsefesinin yeniden tanımlanması
5. Hafta  Matematik felsefesi olarak sosyal yapılandırmacılık
6. Hafta  Sosyal yapılandırmacılık ve öznel bilgi
7. Hafta  Matematik Eğitiminin amaçları ve ideolojileri
8. Hafta  Faydacı ideoloji grupları
9. Hafta  Pür ideoloji grupları
10. Hafta  Eğitimcilerin sosyal değişim fikirleri
11. Hafta  Matematikte, öğrenmede, yetenekte ve toplumdaki hiyerarşiler
12. Hafta  Matematik, Değerler ve Fırsat eşitliği
13. Hafta  İnceleme, Problem çözme ve pedagoji
14. Hafta  İnceleme, Problem çözme ve pedagoji
15. Hafta  İnceleme, Problem çözme ve pedagoji
16. Hafta  Dersin değerlendirilmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ernest, Paul; The Philosophy of Mathematics Education; London: Routledge Falmer, (1991)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
1
25
 Projeler
1
25
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
3
3
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
14
14
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X