GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (MATEMATİK SINIFLARINDA İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM)/MAT410M
Dersin Adı: SEÇMELİ (MATEMATİK SINIFLARINDA İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ayşe UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ayseu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ayseu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İşbirliğine dayalı öğrenme gruplarının nasıl olması gerektiğini öğrenmeleri beklenir.
İşbirliğine dayalı öğrenme tekniklerini öğrenmeleri beklenir.
Matematik sınıflarında işbirliğine dayalı öğrenme ile ilgili literatür bilgisine sahip olmaları beklenir.
İşbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımını matematik sınıflarında uygulayabilecekleri umulur.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İşbirliğine dayalı öğrenme grupları.
2. Hafta  İşbirliğine dayalı öğrenme grupları (devam)
3. Hafta  İşbirliğne dayalı öğrenme teknikleri
4. Hafta  İşbirliğne dayalı öğrenme teknikleri (devam)
5. Hafta  İşbirliğne dayalı öğrenme teknikleri (devam)
6. Hafta  İşbirliğne dayalı öğrenme teknikleri (devam)
7. Hafta  Geleneksel öğrenme ve işbirliğine dayalı öğrenmenin karşılaştırılması
8. Hafta  Matematik sınıflarında işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımına ilişkin literatür taraması
9. Hafta  Matematik sınıflarında işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımına ilişkin literatür taraması
10. Hafta  İşbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının matematik sınıflarında uygulanmasına ilişkin örnekler
11. Hafta  İşbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının matematik sınıflarında uygulanmasına ilişkin örnekler (devam)
12. Hafta  İşbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının matematik sınıflarında uygulanmasına ilişkin örnekler (devam)
13. Hafta  İşbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının matematik sınıflarında uygulanmasına ilişkin örnekler (devam)
14. Hafta  İşbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının matematik sınıflarında uygulanmasına ilişkin örnekler (devam)
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aktif Öğrenme (Kamile Ün Açıkgöz)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
84
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X