GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (DRAMA)/MAT415G
Dersin Adı: SEÇMELİ (DRAMA)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Arş. Gör. Dr. Hatice Aydan Kaplan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/aydane
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  aydane@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
drama etkinliğini kullanarak bir matematik dersini planlayıp uygulayabilir
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  - Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  - Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanıtım
2. Hafta  Oyun ve Drama’nın temel kavramları
3. Hafta  Eğitim öğretim sürecinde drama
4. Hafta  Drama’nın çocuk gelişimine etkisi ve öğrenme kuramları ile drama arasındaki ilişki
5. Hafta  Drama türlerine katılan öğrenme türleri
6. Hafta  Drama ile öğretilen derslerin tartışılması
7. Hafta  Drama liderinin özellikleri
8. Hafta  Drama uygulamasında şartların hazırlanması
9. Hafta  Drama sürecinde planlamanın yapılması
10. Hafta  Dramada kullanılan etkinlikler 1
11. Hafta  Dramada kullanılan etkinlikler 2
12. Hafta  Öğrenci sunuları
13. Hafta  Öğrenci sunuları
14. Hafta  Öğrenci sunuları
15. Hafta  Öğrenci sunuları
16. Hafta  Dersin değerlendirlimesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Kuramdan-Uygulamaya İlköğretimde Drama (2008). Engin Karadağ ve Nihat Çalışkan (Zorunlu) 2. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama (1999), Alev Önde
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
1
1
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
2
2
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
50
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X