GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (GÜZEL KONUŞMA VE SUNUM BECERİLERİ)/MAT413G
Dersin Adı: SEÇMELİ (GÜZEL KONUŞMA VE SUNUM BECERİLERİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 2
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -Yrd.Doç.Dr. Sevgi Atlıhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  - www.gazi.edu.tr/asevgi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -asevgi@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Konuşma becerisini kuramsal boyutlarıyla tanır. Düşünceyi betimlemeyi, açıklamayı, savunmayı, kanıtlanmayı ve düşünceye örnekler vermeyi öğrenir. B








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Konuşma nedir?
2. Hafta  Konuşma becerilerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi.
3. Hafta  Ses değerinin yükseltilmesi için yapılan uygulamalar.
4. Hafta  Diksiyon alıştırmaları.
5. Hafta  Konuşma bozuklukları ve bunların giderilmesi.
6. Hafta  Başarılı bir konuşma için gerekli unsurlar. Konuşma türleri.
7. Hafta   Dinleme.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Şiir okuma teknikleri.
10. Hafta  Tartışma ve türleri: Açık oturum, sempozyum, panel, forum, münazara, kolokyum, konferans.
11. Hafta  İletişim ve anlama.
12. Hafta  Okuma.
13. Hafta   Eleştirel ve yaratıcı düşünme.
14. Hafta   Etkili dinleme, not alma yöntem ve teknikleri.
15. Hafta  Sese dayalı dil yanlışları.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Temizyürek, Fahri vd. 2007. Konuşma Eğitimi. Ankara: Öncü Basımevi. Topçuoğlu, Fulya ve Mehtap Özden. 2012. Diksiyon ve Konuşma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama–Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -Yoktur.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
6
1
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
62
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
2
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.