GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (PROBLEM ÇÖZME)/MAT320M
Dersin Adı: SEÇMELİ (PROBLEM ÇÖZME)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Sevgi Atlıhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/asevgi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asevgi@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler problem, problem çeşitleri, problem çözmenin ne olduğunu öğrenir.
Öğrenciler farklı problem çözme stratejileri hakkında bilgi sahibi olurlar.
Öğrenciler herhangi bir problemi birden fazla problem çözme stratejileri kullanarak çözmeyi öğrenirler.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Problem nedir? Problem çeşitleri nelerdir?
2. Hafta  Problem Çözmeyi tartışma.
3. Hafta  Problem Çözme basamaklarını tartışma. (Polya)
4. Hafta  Problem Çözme Stratejileri nelerdir?
5. Hafta  Geriye Doğru çalışma Stratejisi.
6. Hafta  Örüntü Bulma Stratejisi.
7. Hafta  Farklı bir bakış açısı benimseme .
8. Hafta  Daha Basit Benzer Bir Problem üzerinde düşünme stratejisi.
9. Hafta  Uç durumları Düşünme.
10. Hafta  Şekil çizme.
11. Hafta  Tahmin ve Doğrulama Stratejisi.
12. Hafta  Olası durumların tamamını göz önüne alma stratejisi.
13. Hafta  Verileri Düzenleme.
14. Hafta  Akıl Yürütme.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1) Polya, S., (1945), How to solve it, a new aspect of mathematical method, second edition, Princeton-New Jersey: Princeton University Press. 2) Posaimenter, A. S., Krulik, S., (1998), Problem solving strategies for efficient and elegant solution: a resource for the mathematics teacher, California: Corwin Press.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yoktur
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
8
1
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
1
8
 Materyal tasarlama, uygulama
6
1
6
 Rapor hazırlama
6
1
6
 Sunu hazırlama
5
1
5
 Sunum
6
1
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
1
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
1
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
107
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X