GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (TÜRKİYE BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYASI)/MAT323G
Dersin Adı: SEÇMELİ (TÜRKİYE BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYASI)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Arş. Gör. Dr. Gönül YAZGAN SAĞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gonulyazgan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gonulyazgan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türkiye'de nüfus sayımları Türkiye'de nüfusun gelişimi Türkiye'de nüfus politikaları Türkiye'de nüfus nitelikleri Türkiye'de nüfus dağılışı








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türkiye'de Nüfusun gelişimi ve nüfus artışının nedenleri
2. Hafta  Türkiye'de nüfus sayımları ve nüfus dağılışı
3. Hafta  Türkiye nüfusunun nitelikleri
4. Hafta  Türkiye nüfusunun yaş ve cinsiyet yapısı
5. Hafta  Türkiye nüfusunun eğitim durumu
6. Hafta  Türkiye'de göçler
7. Hafta  Türkiye'de yerleşmenin tarihçesi ve yerleşme tipleri
8. Hafta  Ekonomik Coğrafya’nın Tanımı, Ekonomik Faaliyetlere Toplu Bakış, Tarım ve Tarım Sektörünün Bölümleri
9. Hafta  Türkiye Tarımının Özellikleri, İhraç ve İthal Edilen Tarım Ürünleri
10. Hafta  Türkiye’de Hayvancılık
11. Hafta  Türkiye’de Madencilik
12. Hafta  Türkiye’nin Enerji Kaynakları
13. Hafta  Türkiye’de Sanayi
14. Hafta  Türkiye’de Ticaret
15. Hafta  Türkiye’de Ulaşım
16. Hafta  Türkiye’de Turizm
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Güngördü, Ersin, Türkiye’nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, Nobel Yay., Ankara2001.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru -Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
2
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X