GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI)/MAT315G
Dersin Adı: SEÇMELİ (DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç. Dr. Selami ERCAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  -
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İnsan hakları kavramının temel dayanaklarını oluşturan metinleri özümser. Toplumların gelişim tarihi içinde insan hakları anlayışını kökenlerini k








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   İnsan Hakları Anlayışının Evrimi ve Kurumsallaşması
2. Hafta  Eski Çağ ve Orta Çağın İnsan Hakları Anlayışının Evrimindeki Yeri
3. Hafta  Batıda Yeni Çağda İnsan Hakları Anlayışı ve Uygulamaları
4. Hafta  Marksist Yaklaşım ve İnsan Hakları
5. Hafta   20. Yüzyılda İnsan Hakları ve Uluslararası Hak Sistemleri
6. Hafta  İnsan Haklarını Farklı Sınıflandırma Biçimleri
7. Hafta   Uluslararası ve Bölgesel Düzeydeki Sistemler/Türkiye’de İnsan Hakları Anlayışı ve Uygulaması
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta  Osmanlı İmparatorluğu’nda Anayasacılık Hareketleri ve Belgeler
10. Hafta  Türkiye Cumhuriyeti’nde İnsan Hak ve Özgürlükleri
11. Hafta  Bir Tema Olarak İletişim Özgürlüğü ve Uygulamaları
12. Hafta  Uluslararası ve Bölgesel Düzeydeki Sistemler
13. Hafta   İnsan hakları ve iletişim
14. Hafta  İnsan hakları ve medya
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Çitçi, Oya (der.) (2000),Türkiye’de İnsan Hakları, Ankara:TODAİE Yayınları.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
141
0
0
 Diğer
14
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
112
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X