GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SEÇMELİ (MATEMATİK FELSEFESİ)/MAT311G
Dersin Adı: SEÇMELİ (MATEMATİK FELSEFESİ)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ayşe UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~boz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  boz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler matematik bilgisinin doğasını, doğruluğunu ve doğuşunu açıklayabilir
Öğrenciler matematik nesnelerinin doğası ve kökenlerini açıklayabilir
Öğrenciler matematik bilgisinin fen bilimlerinde, teknolojide ve diğer alanlardaki kullanımını açıklayabilir
Öğrenciler matematik yapmanın ne demek olduğunu matematikçilerin geçmişte ve günümüzdeki etkinliklerinden örnekler ile açıklayabilir.
-
-
-
-
-
-
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yoktur.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Matematik Eğitim Felsefesi
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanıtım
2. Hafta  Eflatunculuk
3. Hafta  Eflatunculuk
4. Hafta  Formalizm
5. Hafta  Formalizm
6. Hafta  Sezgiselcilik ve Yapılandırmacılık
7. Hafta  Sezgiselcilik ve Yapılandırmacılık
8. Hafta  Mantıkçılık
9. Hafta  Mantıkçılık
10. Hafta  Wittgenstein'in matematik üzerine fikirleri
11. Hafta  Sonzulukla ilgili paradokslar ve erken Yunan tarihi
12. Hafta  Cantor öncesi Kalkulusten Kant'a
13. Hafta  Cantor ve sonsuz ötesi sayılar
14. Hafta  Kümeler, Lowenheim-Skolem, ve Godel
15. Hafta  Wittgenstein sonsuzluk üzerine fikirleri
16. Hafta  Dersin değerlemdirilmesi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Brown, J. R. (1999) Philosophy of Mathematics, Routledge. Hart, W. D. (ed.) (1996) The Philosophy of Mathematics, Oxford. Moore, A. W. (2001) The
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
1
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
98
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X