GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOYUT CEBİR/MAT403 A
Dersin Adı: SOYUT CEBİR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ahmet Arıkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/arikan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  arikan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler, cisim genişlemeleri ile ilgili olarak derinliğine bilgi sahibi olurlar.
Teorem ispatı sorgulama becerileri gelişir.
Analitik ve soyut düşünme becerileri gelişir.
Bazı kavramların genellemelerini görerek, bakış açısını geliştirir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Cebir dersini almış olmak gerekir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Cebir derslerini almış olmak gerekir.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Cisim genişelemelerine giriş.
2. Hafta  Cisim genişlemelerinin derecesi, cebirsel eleman, transandant eleman tanımları ve ilgili sonuçlar.
3. Hafta  Kronocker teoremi ve ilgili sonuçlar.
4. Hafta  Cebirsel cisim genişlemeleri ve ilgili sonuçlar.
5. Hafta  Cebirsel cisim genişlemeleri ve ilgili sonuçlar.
6. Hafta  Cebirsel kapanış ve parçalanma cisimleri
7. Hafta  Vize sınavı
8. Hafta  Sonlu cisimler teorisine giriş, asal cisimler ve sonlu cisimlerin mertebeleri.
9. Hafta  Sonlu cisim yapılandırmalarıyla ilgili sonuç ve örnekler.
10. Hafta  Gemetrik çizimlere giriş ve basit çizimlerin gözden geçirilmesi.
11. Hafta  Çizilebilir sayılar ve temel sonuçların elde edilmesi.
12. Hafta  Çizilebilirlik problemlerinin incelenmesi.
13. Hafta  Cisim otonorfizmaları, bir altcismi sabit bırakan otomorfizmalar.
14. Hafta  Kavramların genel olarak gözden geçirilmesi.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Cebir; Ali Osman Asar, Ahmet Arıkan, Aynur Arıkan. An introduction to abstract algebra, John Fraleigh.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru cevap, etkinler yoluyla öğretim.
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
5
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
4
10
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
1
1
 Materyal tasarlama, uygulama
1
3
3
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
10
3
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
159
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X