GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEK DEĞİŞKENLİ ANALİZ/MAT110A
Dersin Adı: TEK DEĞİŞKENLİ ANALİZ
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ayşe UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ayseu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ayseu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İntegral tanımını ve teoremlerini öğrenmeleri beklenir.
İntegral ile alan ve hacim hesabı yapmaları beklenir.
İntegral yardımıyla tanımlı fonksiyonları tanımaları beklenir.
İntegral alma tekniklerini öğrenmeleri beklenir.
Has olmayan integrallerin yakınsaklığı ile ilgili yorum yapabilmeleri beklenir.
Kutupsal koordinatlarda eğrileri çizebilmeleri beklenir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  integral tanımı
2. Hafta  integral teoremleri
3. Hafta  İntegral yardımıyla alan bulma
4. Hafta  İntegral yardımıyla hacim bulma
5. Hafta  İntegral yardımıyla tanımlı fonksiyonlar
6. Hafta  Üstel ve logaritmik fonksiyonlar
7. Hafta  Ters trigonometrik fonksiyonlar
8. Hafta  Hiperbolik fonksiyonlar
9. Hafta  integral alma teknikleri
10. Hafta  İntegral alma teknikleri
11. Hafta  L'hospital kuralı
12. Hafta  Has olmayan integral
13. Hafta  Kutupsal koordinatlar
14. Hafta  Kutupsal koordinatlarda alan ve yay uzunluğu bulma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Calculus and Analytic Geometry, R. C. Fisher- A. D. Ziebur Matematik Analiz ve Analitik Geometry (Türkçe ye Tercüme)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
5
 Uygulama
1
5
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
12
1
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
2
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X