GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
LİNEER CEBİR/MAT108A
Dersin Adı: LİNEER CEBİR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Sevgi Atlıhan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/asevgi
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  asevgi@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Lineer dönüşümler ve düzlemdeki doğrular arasındaki ilişkileri irdeleyebilir.
Bir lineer dönüşümün çekirdeğini ve görüntüsünü belirler.
Lineer dönüşümler ve matrisler arasındaki ilişkileri irdeler.
Benzerlik kavramını irdeler.
Determinant kavramını ve determinant özelliklerini irdeler.
Determinant hesabında kofaktor açılımı metodunu irdeler.
Determinantların bazı uygulamaları öğrenir.
Bir lineer dönüşümün matrisiyle ilişkili yeni tanımlar uygulamaları öğrenir.
Simetrik matrislerle ilgili bir uygulama öğrenir.
İç çarpım uzaylarıyla ilgili bir uygulama öğrenir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Lineer dönüşümün tanımı ve lineer dönüşüm örnekleri
2. Hafta  Bir lineer dönüşümün çekirdeği ve görüntüsü
3. Hafta  Bir lineer dönüşümün matrisi
4. Hafta  Benzerlik
5. Hafta  Determinantın tanımı ve determinantların özellikleri
6. Hafta  Determinantların özellikleri
7. Hafta  Kofaktör Açılımı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Bir matrisin tersini determinant kullanarak hesaplama
10. Hafta  Kramer kuralı
11. Hafta  Özdeğerler ve öz vektörler
12. Hafta  Köşegenleştirme ve benzer matrisler
13. Hafta  Simetrik matrislerin köşegenleştirilmesi
14. Hafta  Reel kuadratik formlar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Elementary Linear Algebra Bernard Kolman
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yoktur
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X