GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOYUT MATEMATİK/MAT106A
Dersin Adı: SOYUT MATEMATİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ahmet Arıkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/arikan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  arikan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Doğal sayıların Peano aksiyomları ile yapılandırımasını ve doğal sayılarda toplama, çarpma ve sıralamayı bilir ve bu kavramları kullanarak doğal sayıl
Tamsayıların denklik sınıflarıyla yapılandırımasını ve tamsayılarda toplama, çarpma ve sıralamayı bilir ve bu kavramları kullanarak tamsayılar hakkınd
Rasyonel sayıların yapılandırımasını ve rasyonel sayılarda toplama, çarpma ve sıralamayı bilir ve bu kavramları kullanarak rasyonel sayılar hakkında b
Reel sayıların Cauchy dizileryle yapılandırımasını ve reel sayılarda toplama, çarpma ve sıralamayı bilir ve bu kavramları kullanarak reel sayılar hakk
Sonlu, sonsuz, sayılabilir, sayılamaz kümeleri bilir ve bazı bilinen özel kümeleri sınıflandırabilir.
Kardinal sayıları ve temel özelliklerini bilir. Bazı bilinen kümelerin kardinallerini kıyaslayabilir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Doğal sayıların yapılandırılması.
2. Hafta  Doğal sayılarda toplama, çarpma.
3. Hafta  Doğal sayılarda sıralama.
4. Hafta  Tamsayıların yapılandırılması.
5. Hafta  Tamsayılarda toplama, çarpma.
6. Hafta  Tamsayılarda sıralama.
7. Hafta  Rasyonel sayıların yapılandırılması. Rasyonel sayılarda toplama, çarpma.
8. Hafta  Vize sınavı
9. Hafta  Rasyonel Sayılarda sıralama.
10. Hafta  Reel sayıların yapılandırılması.
11. Hafta  Reel sayılarda toplama, çarpma.
12. Hafta  Reel Sayılarda sıralama.
13. Hafta  Sonlu, sonsuz, sayılabilir, sayılamaz kümeler.
14. Hafta  Kümelerin kardinalitesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Soyut Matematik (Ahmet Arıkan- Sait Halıcıoğlu) Kütüphanede bulunan kitaplar.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Öğrenci merkezli bir eğitim. Hazırlanmış etkinliklere önce öğrenciler çalışırlar sonra tüm sınıfla etkinlik üzerinde tartışılır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  2 ders saati problem çözülür.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
4
4
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
2
 Pratik
0
0
 Quiz
1
4
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
7
3
21
 Rapor hazırlama
5
1
5
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
129
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X