GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEK DEĞİŞKENLİ ANALİZ/MAT109A
Dersin Adı: TEK DEĞİŞKENLİ ANALİZ
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ayşe UYAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ayseu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ayseu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Limitin sezgisel ve matematiksel tanımı arasındaki ilişkiyi yorumlayabilmeleri beklenir.
Limit tanımını örnekler üzerinde uygulayabilmeleri beklenir.
Limit özelliklerini öğrenmeleri beklenir.
Türevin sezgisel ve matematiksel tanımı arasındaki ilişkiyi yorumlayabilmeleri beklenir.
Kapalı aralıkta tanımlı sürekli fonksiyonların özelliklerini öğrenmeleri beklenir.
Fonksiyonların monotonluğu /konkavlığı ile türevleri arasındaki ilişkiyi anlamaları beklenir.
Fonksiyonun grafiğini çizmeyi öğrenmeleri beklenir.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilgili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Temel Kavramlar Konularında Bir Özet Verilmesi
2. Hafta  Limite Sezgisel Yaklaşımlar, Tanıma Hazırlık
3. Hafta  Limitin Tanımı ve Özellikleri
4. Hafta  Genel Limit Teoremleri
5. Hafta  Türeve Geometrik Bir Yaklaşım ve Tanıma Hazırlık
6. Hafta  Türevin Tanımı ve Özellikleri
7. Hafta  Genel Türev Teoremleri
8. Hafta  Kapalı aralıkta tanımlı sürekli fonksiyonların özellikleri
9. Hafta  Monoton fonksiyonlar
10. Hafta  Konkav fonksiyonlar
11. Hafta   Ekstrem noktalar
12. Hafta  Türevin Uygulamaları
13. Hafta  Türevin Uygulamaları(devam)
14. Hafta  Grafik Çizimleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Calculus and Analytic Geometry, R. C. Fisher- A. D. Ziebur Matematik Analiz ve Analitik Geometry (Türkçe ye Tercüme) C. H. Edwards- D. E. Penney
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma, Araştırma, problem çözme
 -- STAJ / UYGULAMA
   2 ders saati problem çözülür.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
5
 Uygulama
1
5
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
6
60
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
14
1
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X