GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SOYUT MATEMATİK/MAT105A
Dersin Adı: SOYUT MATEMATİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ahmet Arıkan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/arikan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  arikan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler mantık dilini kullanarak matematiksel muhakeme yapabilirler. Bağlaçlar kurarak yeni önermeler elde edebilirler.
Öğrenciler totoloji, çelişki kavramlarını bilir ve matematikte kullabilirler.
Mantıksal denklik kurallarını bilirler ve kullanabilirler.
Açık önerme ve niceleyicileri matematiksel incelemelerde kullanabilirler. İspat tekniklerini bilir ve kullanabilirler
Küme, elemanı olma gibi tanımsız terimleri ve gösterim şekillerini bilirler. Ayrıca her topluluğun bir küme olmadığının farkına varırlar.
Altküme, birleşim, kesişim, mutlak tümleyen, göreceli tümleyen, simetrik fark gibi kavramları bilirler ve kullanabilirler.
Küme aileleriyle çalışabilirler.
Kartezyen çarpım ve bağıntı kavramını; bağıntıların özelliklerini bilir ve kullanabilirler.
Fonksiyon kavramını ve matematikteki önemini kavrarlar. Fonksiyonların özelliklerini, yeni fonksiyonlar elde etme tekniklerini kullanabilirler.
Bağıntıların tersleri, fonksiyonların terslerinin anlamını bilirler ve ilgili sonuçları kullanabilir.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Önermeler, matık bağlaçları ve doğruluk tabloları.
2. Hafta  Totoloji ve çelişkiler. Mantıksal denklik. Mantıksal denklik kuralları.
3. Hafta  Mantıksal gerektirme. Mantıksal çıkarım Kuralları.
4. Hafta  Açık önermeler ve niceleyiciler.
5. Hafta  Açık önermeler (iki veya üç değişkenli) ve niceleyiciler.
6. Hafta  İspat teknikleri.
7. Hafta  İspat teknikleri.
8. Hafta  Vize Sınavı.
9. Hafta  Kümeler, altkümeler.
10. Hafta  Küme işlemleri ve kümeler teorisinin kuralları.
11. Hafta  Kümelerde bazı ileri konular.
12. Hafta  Kartezyen çarpım ve bağıntılar.
13. Hafta  Bağıntıların bazı özellikleri, denklik bağıntıları ve denklik sınıfları.
14. Hafta  Sıralama bağıntıları ve ilgili kavramlar.
15. Hafta  Fonksiyon ve özellikleri.
16. Hafta  Bir fonksiyonun tersi ve bazı özel fonksiyonlar.
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Soyut Matematik (Ahmet Arıkan- Sait Halıcıoğlu) Kütüphanede bulunan kitaplar.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Öğrenci merkezli bir eğitim. Hazırlanmış etkinliklere önce öğrenciler çalışırlar sonra tüm sınıfla etkinlik üzerinde tartışılır.
 -- STAJ / UYGULAMA
  2 ders saati problem çözülür.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
4
4
 Uygulama
0
0
 Projeler
2
2
 Pratik
0
0
 Quiz
1
4
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
7
3
21
 Rapor hazırlama
5
2
10
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
144
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X