GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OKLİDYEN OLMAYAN GEOMETRİLER/MAT508A
Dersin Adı: OKLİDYEN OLMAYAN GEOMETRİLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 10 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Hasan Hüseyin UĞURLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  w3.gazi.edu.tr/~hugurlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hugurlu@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öklidyen geometrinin temellerini bilirler. Paralellik postülatını gerçeklemeyen Öklidyen olmayan geometrilerin nasıl oluştuğunu öğrenirler.
Küre geometrisi, küresel geodezikler ve küresel üçgenler hakkında bilgi sahibi olurlar.
Hiperbolik geometriyi, hiperbolik geodezikleri, hiperboloid modelini ve hiperbolik üçgenleri öğrenirler.
Hiperbolik geometrinin konformal disk modeli ve üst yarı düzlem modellerini bilirler ve uygulama yapabilirler.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Öklidyen geometrinin temelleri ve Öklid’in paralellik postülatı
2. Hafta  Öklidyen olmayan geometrilerin kuruluşu
3. Hafta  Öklidyen olmayan belli başlı geometri örnekler
4. Hafta  Küre geometrisine giriş
5. Hafta  Küre üzerinde geodezikler
6. Hafta  Küresel üçgenler ve alan
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Hiperbolik geometriye giriş
9. Hafta  Hiperboloid modeli ve hiperbolik geodezikler
10. Hafta  Hiperbolik üçgenler ve alan
11. Hafta  Hiperbolik üçgenler için eşlik teoremleri
12. Hafta  Konformal disk modeli,
13. Hafta  Üst yarı düzlem modeli
14. Hafta  Uygulamalar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  John G. Ratcliffe, Foundations of Hyperbolic Manifolds, Springer- Verlag New York 1994. Allan Berele; Jerry Goldman, GEOMETRY Theorems and Constru
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
5
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
12
3
36
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
12
2
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
12
2
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X