GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ALAN EĞİTİMİ ARAŞTIRMA PROJESİ/MAT504M
Dersin Adı: ALAN EĞİTİMİ ARAŞTIRMA PROJESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 10 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Ziya ARGÜN ve bütün diğer öğretim elemanları,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~ziya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ziya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematik Eğitiminde seçilen bir konuda bir araştırma problemi kurabilirler
Araştırma problemine uygun bir şekilde literatür tarayabilirler
Araştırma problemine uygun bir araştırma yöntemi seçebilirler
Araştırma problemine uygun veri toplama yöntemi seçebilirler ve veri toplayabilirler
Araştırma problemine ve toplanan verilere uygun bir analiz yöntemi seçebilirler
Bulguları ortaya koyabilirler ve bulguları değerlendirerek uygun sonuç ve öneriler ifade edebilirler
Araştırmayı raporlaştırılar ve raporu sunabilirler


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders "bir problemin bilimsel araştırılması" na uygun olarak yürrütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu ders için "Araştırma Teknikleri" dersinin alınması tavsiye olunur
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Dersin tanıtımı (amaç ve neler yapılacak)
2. Hafta  Araştırma probleminin belirlenmesi
3. Hafta  Araştırma probleminin belirlenmesi
4. Hafta  Literatür ışığında Araştırmanın amaçlarının ve öneminin ortaya konulması
5. Hafta   Araştırma metodunun ve takviminin tasarlanması
6. Hafta  Veri toplama araçlarının geliştirlmesi
7. Hafta  Verilerin toplanması
8. Hafta  Verilerin toplanması
9. Hafta  Verilerin toplanması
10. Hafta  Toplanan verilerin analizi
11. Hafta  Bulguların , sonuçların ve önerilerin oluşturulması
12. Hafta  Araştırmanın raporlaştırılması
13. Hafta  Raporlaştırılan araştırmaların bazılarının sunulması
14. Hafta  Raporlaştırılan araştırmaların bazılarının sunulması
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Soru-Yanıt, Gösterme araştırma ve sunma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
5
10
 Uygulama
2
55
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
10
1
10
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X