GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OLASILIK/MAT421A
Dersin Adı: OLASILIK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ziya Argün
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~ziya,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ziya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel olasılık kavramlarını bilir ve aralarındaki ilişkilerin farkına varır
Rastgele değişkenler ve beklenen değerleri bilir ve aralarındaki ilişkilerin farkına varır
Önemli bazı kesikli dağılımlar hakkında fikir sahibi olur ve hangi durumlarda bu dağılımların kullanılacağı ile ilgili deneyim kazanır
Önemli bazı sürekli olasılık dağılımlar hakkında fikir sahibi olur ve hangi durumlarda bu dağılımların kullanılacağı ile ilgili deneyim kazanır





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel olasılık kavramları
2. Hafta  Uygulama
3. Hafta  Permütasyonlar ve kombinasyonlar
4. Hafta  Uygulama
5. Hafta  Olasılığa giriş
6. Hafta  Uygulama
7. Hafta  Rastgele değişkenler ve beklenen değerler
8. Hafta  Uygulama
9. Hafta  Bernoulli, binom,Negatif binom, hipergeometrik, Poisson, çok terimli, geometrik ve kesikli düzgün dağılımlar
10. Hafta  Uygulama
11. Hafta  Normal ve standart normal dağılımlar, sürekli düzgün dağılım
12. Hafta  Uygulama
13. Hafta  Üstel, gama, beta, Cauchy dağılımları, binom dağılımına normal yaklaşım
14. Hafta  Uygulama
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akdeniz, F., Olasılık ve İstatistik, Nobel Kitabevi, Adana, 2004 (Ders Kitabı) Ersoy, N., Erbaş, SO, Olasılık ve İstatistiğe Giriş, 2. Baskı, Gazi B
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Açıklama, Soru-Yanıt, Gösterme,Tartışma, Beyin Fırtınası Tanısal öğr, Kavram Haritası, Araştırma, teknoloji destekli, problem çözme
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
20
1
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
20
1
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
124
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilmeX
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilmeX
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilmeX
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilmeX
5
Matematik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilmeX
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilmeX
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilmeX
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilmeX
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilmeX
10
Matematiğin disipliner yapısını, bu yapının tarihsel gelişimini ve ilgili felsefi yaklaşımları ve problemleri bilir.X